Move Gallery nabídne ve středu od 19.00 samostatnou výstavu Petra Hudcová: Pod cizí vlajkou (2. 3. - 15. 4. 2015).

Projekt zkoumá změněný stav vědomí v zachycené situaci či momentu. Klade důraz na vizuální prožitek v daném prostoru a na čistotu objektů v interakci s architekturou. Právě vizuální podoba galerie s národními kontejnerovými loděmi registrovanými pod označením „under the flag of convenience" spojovanými s ilegalitou, poodhaluje další souvislosti mezi uměním a odrazem reality. Instalace navozuje pocit rozpolcenosti vědomí a jednání i změněného stavu vědomí. Nacházíme se tak v pomyslném „v rauši".

Pod cizí vlajkou

Výstava Pod cizí vlajkou odkazující k samotnému prostoru je tak site-specific instalací pojaté ve své celistvosti. Pracuje s ním jako s křehkým orgánem, který není radno odhalit celý.

Petra Hudcová tak zachycuje prchavé okamžiky a protikladné pocity na pozadí kulis či prostorových objektů, které staví do vztahu k prostoru. Právě ony prostorové a časové vjemy zachycuje a dává jim rytmus nebo kompozici díky videokolážím a prací se světlem.

Tvůrčí postupy autorky odrážejí rozmanité prostorové vjemy a prožitky či pocity z často neuchopitelných okamžiků života. Následně asociativním obrazům dá jinou časovost a rytmus, který rozkládá pocit lineárního plynutí času.

Na vernisáž Petry Hudcové naváže od 19.30 vernisáž výstavy Apocalypse Me (3. března - 15. dubna 2016 ) v Galerii Emila Filly v Předlicích v Ústí. Kurátorský projekt Apocalypse Me je zaměřen na okruh úzce provázaných témat, která jsou živým předmětem zájmu filosofie či antropologie, ale i současného výtvarného umění.

Posthumanimus a kritika antropocentrismu ve zmíněných oborech ústí v tzv. ontologický obrat. Snaha stavět člověka a věci na stejnou úroveň může vypadat na první pohled zvláštně, není ale těžké dohledat její příčiny. Potřeba změnit perspektivu, vyjmout alespoň spekulativně člověka ze středu věcí, je spojena stejně tak svědomím ekologické krize, k níž zdá se nevyhnutelně míříme, jako s vývojem v oblasti počítačů, umělé inteligence, biotechnologií nebo finančních trhů.

Informační Kyborgové

Kyborgové už nutně nejsou vraždící stroje přicházející z budoucnosti, mají spíše podobu informačních sítí, do nichž jsme stále pevněji vetkáni. I když dnes možná žijeme v utopii, zůstává tu otázka, jaká může být budoucnost, a zda je v ní ještě vůbec místo pro člověka.

Výstava Apocalypse Me představí hlavně nastupující generaci umělců, která je nejcitlivější ke změnám, které se dnes odehrávají na rozhraní přírody, kultury a technologií.

Většinu vystavujících tvoří umělci z ČR: Josef Bolf, Aleš Čermák a Michal Cáb, Martin Kohout, Vilém Novák, Anna Slámová, Pavel Sterec. Podstatné místo v kurátorské koncepci má účast autorské dvojice Palo Cháán (Latinská Amerika), Patricie Dominguez (Chile) a také Irvina Morazan (El Salvador).

Dále ještě ve středu v ArmaturceMalá galerie Armaturky nabídne výstavu klauzurních prací Fakulty umění a designu UJEP Sklizeno 3
Galerie Pro design přichází s výstavou studentů Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara ZČU Hele…