VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zubrnický motoráček poškodil výhybku

Ústí nad Labem – Zubrnická muzeální lokálka, čili zvláštní osobní vlak jezdící po kolejích pod licencí Mladoboleslavské místní dráhy, projela na nádraží návěstidlo v poloze nedovolující jízdu po trati.

15.12.2010 3
SDÍLEJ:

Hurvínek.Foto: DENÍK/Janni Vorlíček

K nepříjemné události došlo v sobotu 11. prosince v 16.22 hod. v železniční stanici Ústí nad Labem–Střekov. Mimořádná událost měla vliv na provoz po trati ze střekovského nádraží směrem na Velké Březno.

Omezení jízd

Provoz na železniční trati byl v 16.22 hod. zastaven a obnoven byl před šestou hodinou večerní, potvrdil Miroslav Mareš z regionálního inspektorátu bezpečnosti železniční dopravy ČD v Ústí nad Labem.

Drobná, ale nepříjemná nehoda ovlivnila jízdu několika vlaků. Postupně naskočila na informačních tabulích zpoždění tří osobních vlaků o 60, 36 a 10 minut. Kromě toho byly zpožděny dva rychlíky o 42 a 64 minut.

Zpoždění mohlo být menší. Podle pracovníka ze střekovského nádraží, který nechtěl být jmenován, se čekalo půl hodiny na souhlas k obnovení provozu od Drážní inspekce.

Zablokována byla v té době železniční doprava nejen na Velké Březno a Děčín, ale také přes labský železniční most na nádraží Ústí nad Labem – západ a též ve směru na Sebuzín a Litoměřice.

Nejedná se ale o nic mimořádného. K rozřezu výhybky na tratích v rámci ČR dochází téměř každý den. Například ve čtvrtek 9. prosince došlo navečer kolem sedmé hodiny v litvínovské železniční stanici při posunu k rozřezu výhybky a vykolejení lokomotivy jednou osou kol. Lokomotiva byla zpět na kolejích až po osmi hodinách, tedy o páteční třetí hodině ranní.

Historický vlak

Zubrnická lokálka, jako hrdina sobotního pochroumání střekovské výhybky, obnovila svoji činnost a letos úspěšně zahájila sezonu za velkého zájmu občanů nejen z Ústecka.

Předtím poslední veřejný vlak po zubrnické trati projel v roce 1993. Lokálka vznikla v roce 1890, vedla až do Úštěku a přepravovala především chmel a hnědé uhlí. Po odsunu Němců po roce 1945 České středohoří začalo hospodářsky upadat a trať se přestala vyplácet. Poslední vlaky na ni vyjely roku 1978 a byla formálně zrušena. O její zachování museli zájemci o udržení trati 17 let bojovat i s úředníky, kteří ji zrušili a nakonec i odmítali trať prodat. Předseda Zubrnické museální železnice (ZMŽ) Martin Kašpar uvedl, že nakonec zrušenou trať koupili nadšenci od Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v roce 2008. Na opravu vydali přes tři čtvrtě milionu korun, a oprava trati stále ještě pokračuje.

Autor: František Roček

15.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Před 70 lety se více než auta kradly na severu Čech motocykly

Fotbal, Arma Ústí a Znojmo.
20

Arma koncertovala, Znojmu nadělila čtyřku

Dětský hrad se rozpadá, peníze na nový radní neschválili

Ústí nad Labem /ANKETA/ - Obvod chtěl na opravu hradu použít dotaci určenou na parkoviště, město to zamítlo. 

Tisíce milovníků hudby míří do Vroutku na Rock for Churchill

Vroutek /FOTOGALERIE/ – V pátek odstartuje další ročník Rock for Churchill, který si během let vydobyl místo mezi nejpopulárnějšími českými festivaly.

Ředitel ústeckého divadla Miloš Formáček: Sázíme na muzikál, balet i koncerty

Ústí nad Labem /ROZHOVOR/ – Muzikál Casanova, čtyři balety včetně pohádky i drama, operetu Ptáčník a slavnou Mozartovu Flétnu. To je nabídka nové sezony v Severočeském divadle v Ústí.

Policisté pátrají po vandalovi. V noci se vyřádil na autech

Ústí nad Labem - Všebořičtí policisté pátrají po pachateli, který v průběhu noci ze soboty na neděli poškodil auta. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení