„Letadlo byl amatérsky postavený ultralight, dvouplošník. Pilot byl členem klubu v Charvátcích u Loun. Letadlo měl u nás uložené v hangáru. Pokud vím, tak s ním dnes neměl létat, ale jenom cvičit pojíždění po letišti," uvedl Jindřich Kubec z ústeckého letiště.

Podle informací z místa nehody si pilot zlomil vaz. „Převzali jsme vyšetřování, letadlo jsme ohledali, trosky byly umístěny do hangáru a policie jej zapečetila. K příčinám nehody je předčasné se vyjadřovat. Po vyšetřování vydáme zprávu," řekl Josef Procházka, inspektor Ústavu pro odborně technické zjišťování příčin leteckých nehod.

Na místě zasahovali hasiči. „Jednotka vyjela v 10.43 na skládku odpadu k havarovanému ultralightu. Hasiči tělo pilota vynesli z trosek letadla," sdělil krajský mluvčí hasičů Lukáš Marvan.
Ústecký vzdušný prostor bývá podle Jindřicha Kubce občas nebezpečný. „Když fouká severozápadní vítr, mohou se tvořit turbulence, ale to tentokrát nepřicházelo v úvahu, bylo bezvětří. Nehoda se stala zřejmě při kroužení, o přistání se asi nepokoušel, letadlo bylo ve směru mimo osu letiště," dodal Jindřich Kubec.

„To zda pilot měl nebo neměl letět, zatím není potvrzeno. Nezjistili jsme, že by ráno s někým mluvil o svých plánech," poznamenal inspektor Josef Procházka.

Letadlo dosedlo na poměrně rovný svah uvnitř velké skládkové vany, zastavilo se v trávě a zůstalo vcelku, zdánlivě nepoškozené.

„Letadlo dopadlo na rekultivovanou část skládky, její provoz nebyl při vyšetřování nehody ani likvidaci jejích následků omezen," informovala Kateřina Kodadová, mluvčí společnosti Sita, která skládku provozuje.

Letiště v Podhoří bylo kvůli majetkovým sporům pro piloty dlouho uzavřené. „To už neplatí, už jsme normálně v provozu, teď v dubnu se to má potvrdit," řekl vedoucí letového provozu letiště Miroslav Vršecký.