Hned po svém nástupu totiž projdou intenzivním školením, v jehož rámci získají potřebné znalosti a dovednosti.

Případ pana Jana Dlouhého je však jiný. Bylo mu 47 let, když přišel o práci vedoucího elektro prodejny. Po několika neúspěšných pohovorech a měsících na pracovním úřadě odpověděl na inzerát do ústeckého call centra, i když byl přesvědčen, že ho kvůli vysokému věku odmítnou.

Opak byl pravdou, nejen že byl přijat, ale rovnou nastoupil na oddělení věnující se péči o zákazníky. Protože jeho nadřízený razil myšlenku, že každý je dobrý v něčem jiném, dostal několik dalších příležitostí, aby ukázal, co v něm je. Dnes pan Dlouhý dělá práci, která ho naplňuje.

Poslední možnost byla ta správná

Když začínal hledat práci, cítil se bezmocně. Práci v oboru se mu nedařilo sehnat, tak se začal dívat po jiných profesích. „Práce v call centru pro mě byla tehdy jedna z posledních možností. Nejdříve jsem hledal práci v oboru, poté jsem začal slevovat ze svých nároků a nakonec jsem si řekl, že call centrum zkusím," vzpomíná Jan Dlouhý.

O call centru neměl žádnou představu. Během pohovoru měl za úkol prodat tandemový seskok padákem, což se mu podařilo.

„Všechno začalo školením. Nástup byl velice pohodový. Jsem člověk, který se rád učí novým věcem, takže jsem se na školení spíše těšil. Stres pro mě nastal, když jsem měl jít na sluchátko. Nakonec jsem ale žádný problém neměl a vše dopadlo v pořádku," vypráví pan Dlouhý.

Nejlépe se cítí na reklamacích

Prošel si několika druhy práce v call centru a nakonec se cítí nejlépe na reklamacích, kde je již skoro rok a je zde velice spokojený. Využívá zde i poznatky ze své předchozí profese. „Celý život jsem řešil reklamace v obchodě a teď se mi tyto zkušenosti hodí i při práci v call centru," říká Jan Dlouhý.

Předchozí zaměstnání vykonával 25 let, občas mu pořád chybí. Změna ale musela nastat a dnes už se cítí v call centru dobře. S mladým kolektivem nemá žádný problém. „S mladšími kolegy se aspoň necítím starý. Nikdo mi ani nikdy nedal najevo, že bych se tak musel cítit," vypráví s úsměvem Jan Dlouhý.

Do budoucna plánuje se dále rozvíjet a postoupit na vyšší pozici. „Chtěl bych nejdříve dokázat být tím nejlepším aspoň u nás na reklamacích a poté se snad přesunu někam dál, příležitosti tu určitě jsou," potvrzuje Jan Dlouhý.