Podobná proměna čeká pravděpodobně i tříhektarový areál historického pivovaru v Krásném Březně s osmi budovami. Prodává jej pivovarnický koncern Heineken.

Doporučená cena je 20 milionů korun

Výběrové řízení na koupi bývalého pivovaru vyhlásil v těchto dnech Naxos, jedna z největších realitních a dražebních společností v Česku. Heineken si ji vybral mimo jiné i proto, že má s podobnými prodeji zkušenosti.

Doporučená kupní cena areálu je 20 milionů korun. První kolo výběrového řízení, během něhož mohou zájemci podávat přihlášky, se uzavírá 13. dubna.

„Obdobným způsobem, kdy se počítalo s jiným využitím areálu, než bylo to původní, jsme již prodávali několik velkých komerčních nemovitostí," říká Martin Stibor z Naxosu, který má prodej na starosti.

„Například bývalý areál cihelen Wienerberger začal po svém zpeněžení sloužit jako fotovoltaická elektrárna. Jednotlivé provozy textilky Triola se zase využily pro výrobu montovaných rodinných domků. A nyní aktuálně prodáváme také Automatické mlýny Pardubice. Vždycky se snažíme představit si možné varianty, jak mohou objekt využít noví vlastníci. Propojujeme při těchto prodejích jak poradenství, tak vlastní zpeněžení," dodává.

Areál nabízí široké spektrum využití

Revitalizace někdejšího pivovaru v Krásném Březně po jeho prodeji by podle Martina Stibora znamenala přínos pro okolí a také nová pracovní místa v Ústí nad Labem. „

K jeho velkým výhodám patří i to, že je napojený vlečkou na železniční koridor Ústí nad Labem Děčín a dále do Hamburku. Areál nabízí široké spektrum využití mimo jiné to může být skladování třeba ovoce a zeleniny s minimálními náklady na chlazení. Sloužit může také jako překladiště kontejnerů, jako obchodní či administrativní centrum, ale také by tu byla možná bytová výstavba. A atmosféra ojedinělé sladovny, staré varny a ležáckých sklepů zase vybízí ke zbudování komunitního centra," uvádí.

Společnost Heineken prodej areálu potvrdila. „Kupujícím nechceme klást překážky zbytečně mnoha kritérii, takže naším jediným požadavkem je, pokud se někdo rozhodne vyrábět v areálu pivo, aby produkce pivovaru nepřekročila 1 000 hl za rok," uvedl ředitel korporátní komunikace společnosti Jiří Hauptmann.

Šlechtický pivovar v Krásném Březně byl postaven v roce 1642. Na začátku 20. století tamní sládci vařili celkem 16 značek piva. V roce 2011 přesunul koncern Heineken výrobu do Velkého Března.