Ferrata si získala během dvou let mnoho příznivců, ale návštěvníci velmi zatěžují skalní masiv, z něhož už město muselo nechat odstranit nestabilní bloky.

„Lidí, kteří navštěvují ferratu, je opravdu hodně. Přesné počty nelze stanovit, protože každý se zdrží rozdílnou dobu, někdo vyleze jednu cestu, jiný leze opakovaně a projde si všechny cesty," uvedla mluvčí děčínského magistrátu Markéta Lakomá s tím, že ferratu zatím navštívilo asi 40 tisíc lidí.

Město nyní nechalo odstranit dva nestabilní skalní bloky, které se nacházely na cestě s nejmenší náročností, tedy na té nejnavštěvovanější. V havarijním stavu byl také skalní kout. Zátěž 
v podobě návštěvníků ničí drnový pokryv, který ve velmi frekventovaných místech již zcela chybí.

„Odkrytý písčito-hliněný podklad je nestabilní, dochází k jeho uvolňování, vysypávání, odplavování i odvátí. Součástí tohoto podkladu mohou být i větší části, které se chůzí uvolňují a vypadávají ze stěny. 
Z těchto důvodů byl nestabilní kout zasíťován," uvedla mluvčí.

Aktuálně je na skále povolených 15 cest, a to až do uzavření v zimním období. Přesný termín neexistuje, záležet bude na počasí. Loni se ferrata zavřela 1. prosince. Čtvrtý nástup se v současnosti opravuje.

Další rozšiřování ferraty si už město nepřeje. I proto zpřísnilo návštěvní řád, aby nikdo nemohl bez souhlasu radnice do stěny zasahovat. Radní totiž zakázali vstup na ferratu s pracovním nářadím bez písemného souhlasu magistrátu. Zákaz byl zřejmě vydán kvůli tvůrci ferraty Karlu Bělinovi, který do stezek dál zasahuje bez vědomí magistrátu.

Bělinu rozhodnutí překvapilo.

„To je nějaká blbost. Já tam mám lezecké směry 
a musím o ně pečovat. Když mi někdo řekne, že je tam něco uvolněného, tak to přeci musím jít opravit," řekl Děčínskému deníku Karel Bělina, jehož město za jeho práci v minulosti ocenilo Cenou města.

Radnice si nechala i zpracovat posudek, který měl zjistit, jak je ferrata bezpečná. Podle posudku bylo potřeba některé úseky vylepšit tak, aby byla lépe zajištěna bezpečnost. Bělina ale s posudkem nesouhlasil.

„Ta ferrata je postavena tak, že je skutečně maximálně bezpečná. Je dokonce bezpečnější než třeba v Rakousku. Mám zkušenosti a mluvím s dalšími zkušenými lezci, kteří to potvrzují. Pokud kýmsi dosazení ouřadové tvrdí něco jiného, tak škodí tomuto městu. Já sám po ferratě lezu, kontroluji ji, zda není něco povolené," řekl Bělina před časem v rozhovoru pro Děčínský deník.

Skalní stěny bude město kvůli bezpečnosti návštěvníků dál sledovat. Chce tak mít včas informace o případných uvolněných blocích.

„Zajímavostí určitě je, že ferratu s instruktorem vylezl slepý člověk nebo devadesátiletý pán. Za dobu existence ferraty došlo pouze k jednomu vážnému úrazu, kdy musel být po pádu zaviněném vlastní nedbalostí a chybou lezec transportován leteckou záchrannou službou," doplnila Lakomá.

Na Pastýřskou stěnu vedl také výtah, který je od roku 1994 mimo provoz. Město nyní podle mluvčí hledá způsob, jak torzo nástupních prostor nejlépe využít.

Ferratu v centru měl Děčín vůbec jako první město v Česku. Oproti lezení na obyčejné skály ji může využívat prakticky kdokoliv, skalní stěna je osazena kramlemi a kolíky i lany. Potřebné je pouze povinné vybavení a kuráž.