VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policie po nehodě dívek: Silnice Most - Bílina není na vyšší rychlost stavěná

Ústecký kraj - Čtyřicetiletý Radek jezdí mezi Teplicemi a Mostem denně. Přiznává, že někdy nejvyšší povolenou rychlost překročí.

14.7.2017
SDÍLEJ:

Místo nehody u Obrnic, kde se stala tragická havárie automobilu s dvěma mladými dívkami Foto: Deník/Miroslav Rada

„Z kopce se to prostě rozjede. Tahle silnice by si vyšší rychlost rozhodně zasloužila. Devadesátka je tu moc přitažená za vlasy,“ míní.

NEBEZPEČNÉ OSTRŮVKY

Tragická nehoda u Obrnic na Mostecku, při které minulý týden zemřela mladá žena, opět rozpoutala diskuzi o tom, zda by se na hlavním tahu z Teplic do Chomutova mělo jezdit na čtyřproudé silnici 110 km/h namísto nynější devadesátky.

Tento úsek silnice I/13 je už několik let na schváleném seznamu ministerstva dopravy, který vyjmenovává silnice, kde by se mohlo jezdit rychleji.

O zvýšení rychlosti rozhoduje kraj po konzultaci s policií. Ta je proti. Argumentuje nevhodností silnice, a to hlavně pro časté zastávkové zálivy a ostrůvky. Právě u jednoho z nich se tragická nehoda stala.

„Za svoji kariéru jsem tu zažil desítky nehod. A některé právě na zastávkách,“ vzpomíná Josef Šejbl, bývalý šéf dopravní policie v Teplicích.

ŠPATNÝ STAV PROTIHLUKOVÝCH STĚN

Silnice není na vyšší rychlost v celé své trase připravená. „Na silnici je spousta úseků, které nesplňují parametry pro 110 kilometrů v hodině. Než se osadí novými značkami, musíme jasně vymezit úseky, kde bude rychlost omezená zpět na devadesátku. A těch bude poměrně hodně,“ upozorňoval už loni Jan Matoušek z krajské dopravní policie.

Na analýze dopravní situace v celé trase se stále pracuje.

Vyřešit dopravu na silničním tahu chce i obec Obrnice. Před lety žádala ŘSD o rekonstrukci protihlukových stěn. Marně.

„Jsou v hrozném stavu,“ říká starostka Drahomíra Miklošová (ODS). Dopravní experti by podle ní měli navrhnout bezpečnější řešení autobusových zastávek, které chrání malý a starý ostrůvek. Právě do něj auto se ženami narazilo.

Naopak zastáncem zvýšení rychlosti je Jan Pechout z BESIPu. „Auta už dneska mají stabilizaci a ABS a je to už někde jinde. Když se tam nebude bláznit, tak to není nebezpečné,“ je přesvědčený Pechout.

Autor: Petr Málek

14.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chcete pracovat u policie a hasičů? Máte šanci!

Prevencí proti žloutence je i hygiena. Ilustrační snímek

Žloutenka řádí v Krásném Březně. Více v sobotním Ústeckém deníku!

Orientální krásky Karima lákají na lekce nejen pro pokročilé

Ústí nad Labem - Neděle 23. července je pro zájemce o orientální tanec druhou šancí léta 2017, kdy lze navštívit kurzy tance Orientu.

Nejvytíženější křižovatkou se projíždí pod Mariánskou skálou

Ústí nad Labem - Křižovatkou s nejrušnějším provozem v centru krajského města je křižovatka ulic Hrnčířská a Přístavní. V průběhu června jí projelo celkem 1 094 586 vozidel.

AKTUALIZOVÁNO

FOTO: Čtenáři vozí Deník na dovolenou. Kterého z nich pošleme k moři?

Severní Čechy - Celý týden se můžete válet na italské pláži, stačí poslat foto do soutěže Deník na dovolené a vyhrát. 

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení