Nejzatíženějšími křižovatkami v Ústí během minuty projede ve špičce přes 40 aut za minutu. Jednou křižovatkou projel během ledna letošního roku dokonce téměř milion vozidel. Přesně 850 732 přes křižovatku Předmostí – Důlce.

Přecpaná Pražská

Velký vliv na přesycení Ústí auty má průjezd aut městem z Pražské ulice.

Tou přijíždějí podél Labe do Ústí auta z českého vnitrozemí, protože chybí na Litoměřicku krátký úsek dálnice D8. Denně v únoru letošního roku projelo v pracovní den Pražskou ulicí na okraji Ústí ve Vaňově na 14 400 vozidel, v průměru 7200 v jednom směru.

Sice významná část vozidel směřuje přes okrajové části Ústí do Předlic, ale přesto, zvláště pokud je ucpaná křižovatka pod Větruší, velké množství aut raději projíždí (a kličkuje) městem.

Kdo jezdí často do Ústí, toho bude zajímat, kdy jsou hlavní ústecké křižovatky nejzatíženější dopravou. Uvedené hodnoty za leden 2011 vyplývají z údajů společnosti NTD group a.s., získaných v rámci správy a servisu světelných signalizačních zařízení (semaforů) na ústeckých křižovatkách. Vypovídají o běžném životě dopravního mraveniště zvaného dopravní síť v Ústí nad Labem. Lze z nich zjistit, která období dne jsou na určité křižovatce kritická.

Ze statistických údajů kamerového systému tzv. měření úsekové rychlosti vyplývá, že v lednu byla nejvyšší rychlost ze všech úseků v Ústí naměřena v úseku Masarykova ulice od Rondelu směr do centra města ke křižovatce se Štefánikovou ulicí, a to dne 31. 1. v noci v 0.44 hod. Rychlost automobilu dosahovala v uvedeném úseku 105 km/hod.

Přechod u nádraží

V seriálu o zatíženosti křižovatek v Ústí nad Labem začneme zdánlivě klidným místem u přechodu u ústeckého hlavního nádraží. Auta kolem hlavního nádraží z centra města přijíždějí na křižovatku na Předmostí nebo na most Edvarda Beneše přes řeku Labe. U hlavního nádraží ústí do křižovatky také ulička Hradiště, kterou k nádraží přijíždí menší množství aut z centra z uliček kolem šikmého kostela.

Zatím, co nejzatíženější křižovatky navštíví denně ve špičce za hodinu přes 2000 vozidel, zde se pohybuje ve špičce jen přes 400 vozidel za hodinu.

Přesto je zdejší přechod pro chodce rizikový. Lidé netrpělivě přebíhají i na červenou, aby stihli vlak, nebo spoj MHD směřující na Střekov, protože zastávka MHD je před nádražím.

Během ledna projelo kolem nádraží přes přechod pro pěší 158 971 vozidel. Nejvyšší hodinová špička byla během jedné hodiny 689 průjezdů kolem nádraží.

Od páté hodiny ranní, kdy kolem nádraží projíždí asi stovka aut, stoupá rychle počet projíždějících aut, až dosahuje kolem osmé hodiny 300 průjezdů během jediné hodiny.

Množství projíždějících automobilů pomalu stoupá až do 16. hodiny, kdy projíždí kolem nádraží přes 400 vozidel.

Kolem 18. hodiny téměř plynule klesá počet projíždějících vozidel ze 400 na 300 v 19 hodin, 200 vozů před 21. hodinou, pod 100 projíždějících vozů klesá provoz kolem 23. hodiny a stále dále klesá až na 20 až 30 vozidel po třetí hodině ranní. Kolem čtvrté hodiny ranní začal opět počet aut jedoucích kolem hlavního ústeckého nádraží stoupat.

Takový byl průměrný průběh lednového pracovního dne z hlediska počtu projíždějících řidičů.
Ale proti křižovatce na Předmostí jde u nádraží o „tichou“ křižovatku.