VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Tisé během krize zamíří kamiony

Tisá - Další potíže s bezpečností silničního provozu čekají na obec Tisá. Se zdejší hlavní komunikací se totiž počítá jako s náhradní v případě uzavření dálničních tunelů. Zdejší radnice ale tvrdí, že se na to silnice příliš nehodí a že díky zintenzivnění nákladní dopravy naroste ohrožení pěších.

31.12.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Krizový plán totiž s touto silnicí počítá v případě nehody nebo uzavření dálničních tunelů Panenská,“ uvedla zdejší starostka Martina Šimáňová. „Veškerá vozidla, jedoucí z Německa, budou projíždět přes naší obec.“

Starostka Šimáňová upozorňuje také na to, že komunikace v obci Tisá, označované II/528, je velmi úzká a poměrně klikatá. „V zimě, když napadne sníh a silnice je zúžená díky hromadám sněhu u krajnice, tu neprojedou dvě protijedoucí auta, když je jeden z nich nákladní. Jeden prostě musí zastavit a počkat,“ řekla.

Další problém, který sebou zvýšení kamionového provozu přináší, je další devastace komunikace samotné a přirozeně též okolních domů. Ta je už od časů výstavby dálnice D8 značně poničená. „Začalo to před čtyřmi lety. Tehdy tudy v rozporu se sliby začala projíždět těžká mixážní auta,“ stěžovala si Šimáňová.

Silnice přes Tisou je ovšem dost frekventovaná i v současnosti. „Nejhoršími úseky jsou zákruty, které jsou nepřehledné. Mnoho řidičů tu také nerespektuje omezení rychlosti v obci,“ vysvětlovala starostka Šimáňová dál.

Po obou stranách silnice, od jednoho konce Tisé na druhý chybí chodníky, vyjma asi tří set metrového úseku. „To vše dohromady ohrožuje bezpečnost chodců,“ upozorňovala Šimáňová. „Řešit to chceme přirozeně jeho výstavbou, ale zřejmě se to protáhne, protože nejprve budeme muset zažádat o dotaci na zpracování projektové dokumentace.“

Se žádostí se obrátí na Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). „Zde je nutná třicetiprocentní finanční spoluúčast obce. Kompletně to bude stát asi 400 tisíc korun. Je to ovšem svého druhu sázka do loterie, protože nevíme, zda nám dotace vůbec bude přidělena. Problém s chodníkem by se mohl táhnout ještě roky,“ dodala Šimáňová.

O nebezpečnosti na komunikaci v Tisé se rozhovořila i Miriam Krejčová, která se sem jezdí rekreovat ke známým. „Jezdíme k nim na chalupu vlastně po celý rok. Musím říct, že při chůzi na silnici si tu člověk fakt musí dávat pozor, aby ho někdo nesmetl. Už to není jak před lety, kdy tu tak hustý provoz nebýval,“ posteskla si.

„Řidiči se tudy ženou jak blázni a nějací chodci jsou jim totálně ukradení. Je jenom otázka času, než se něco stane. Když tudy projede kamion, tak to je naprostá hrůza,“ dodala Krejčová.

Vedoucí ústeckého provozu Správy a údržby silnic (SÚS) v Trmicích Miroslav Kopnický k tomu vysvětlil, že silnice přes Tisou patří do katalogu komunikací poškozených během výstavby dálnice D8. „U těchto se se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zavázalo do léta provést rekonstrukci.“

Co se náhradní trasy týká, existuje již jen jedna alternativa, a to cesta přes Nakléřov. „Tudy však nesmějí autobusy a kamiony tudy pouštíme neradi, obzvlášť v zimě,“ vysvětlil Kopnický. „Ovšem komunikace v Tisé má šířku 6 metrů a tedy vyhovuje. Co se chodníků týká, o ty se bohužel musí obec postarat sama.

31.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Velká rekonstrukce plynu a kanalizace ve čtvrtek 21. září dopoledne uzavřela na dva až tři týdny křižovatku Dlouhá - Pařížská.
5

FOTO: V centru Ústí začalo dopravní peklo. Potrvá minimálně tři týdny

Petr Kušnierz u ústeckého soudu, archivní foto.

Soud vrátil případ Kušnierze a Vráblíka k došetření

Chabařovice poprvé vyhrály! Slaví i Chuderov

Ústí n. L. - Fotbalisté Chabařovic poprvé v 1. B třídě zvítězili! V derby slaví i Chuderovští.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Ústecký kraj - Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Po dálnici D8 u Prackovic teď mohou řidiči půl roku jezdit ve všech pruzích

Ústecký kraj /FOTOGALERIE/ – Na jaře čeká prackovickou estakádu další betonování. Přijde na 50 milionů korun, bude trvat zhruba půl roku.

Na silnici a u kolejí leželo devět mrtvých divokých prasat

Ústí nad Labem - V Děčínské ulici ležela na silnici tři mrtvá divoká prasata, na železničním náspu pak dalších šest.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení