Přejít rušnou silnici od nemocnice k zastávce městské hromadné dopravy na druhé straně, nebo obráceně, je zvláště ve špičkách o život.

„Chystala jsem se přejít směrem k nemocniční lékárně. U přechodu jsem stála pěknou chvíli, než jedno auto konečně zastavilo. Začala jsem přecházet a málem mě srazilo auto jedoucí v druhém pruhu. Přestože jeho řidič musel vidět, že jeho kolega stojí , jeho to vůbec nenapadlo,“ popsala nepříjemnou příhodu Věra Říhová ze Severní Terasy.

Město Ústí už před rokem slibovalo situaci řešit, ale pořád vše zůstává při starém.

Náměstek primátora Jan Řeřicha to odůvodňuje tím, že se nemohou dohodnout na řešení s dopravní policií. „Chtěli jsme sem instalovat semafory, ale policie je proti tomu,“ řekl Řeřicha.

Souhlasné policejní stanovisko podle něj sice není pro město teoreticky podmínkou, ale prakticky se bez něj neobejde. „Pro vybudování semaforů tady potřebujeme povolení od Ústeckého kraje. A ten jej nevydá, pokud s tím policie nebude souhlasit,“ přiznal Řeřicha. Dodal, že s policií dál jednají a snaží se nalézt společnou cestu.

Šéf ústeckého dopravního inspektorátu Karol Kočárek tvrdí, že semafory by nic nevyřešily, naopak by přinesly řadu negativ. I motoristé je odmítají, poukazují, že dvě světelné křižovatky na krátkém úseku nad nemocnicí už tak dost brzí dopravu. Navíc si stěžují na nevhodně řešené zajíždění do nemocnice. V případě, že více aut jedoucích shora potřebuje odbočit vlevo do nemocničního areálu, vzniká chaos. A když do toho ještě přecházejí chodci, riziko, že se něco semele, stoupá. Také tady není o nehody nouze.

Kočárek řekl, že město si musí vybrat, co vlastně chce. Jestli co nejdříve dostat auta z města, pak by měla být rychlostní komunikace oddělena od chodců. Pro ty by pak byl nejbezpečnější nadchod.

O něm ale nechce město ani slyšet. „Ty stávající, které v Ústí jsou, lidé skoro nevyužívají. Byla by to zbytečná investice, navíc bezbariérový nadchod by v tomto úseku šlo vybudovat jen složitě, rampa by končila až někde u benzinového čerpadla. Bylo by to i nevzhledné,“ soudí Řeřicha.

Kočárek říká, že městu navrhl i další řešení, celkem jich podle něj bylo už 5. Například odbočovací pruh  a ostrůvky na přechodech, nebo aby městská doprava zajížděla do nemocničního areálu.

Řeřicha sdělil, že příště se se zástupci města a policie sejdou přímo na místě, a to ve špičce. „Snad to pomůže, abychom se konečně domluvili,“ doufá. Město tam chce přijít se záměrem zabudovat výstražné zařízení upozorňující na přecházející přímo do vozovky.

Hlasujte v anketě Deníku!