To i přes to, že je proti dopravní policie i valná většina respondentů ve webové anketě Deníku.

Dělníci z ní již otloukají beton a ostatní materiál tak, aby zbyla jen železná konstrukce, již bude možné rozříznout. Přímo na místě demolice sdělili Ústeckému deníku pracovníci Průmstavu, kteří demolici provádí, že lávka bude definitivně stržena příští týden, v noci z pátku na sobotu, mezi 21. a 4. hodinou ranní.

Policie ovšem k demolici nadchodu vydala nesouhlasné stanovisko. „V této ulici je nejvíce problémů a dopravních nehod. Nejlepším řešením by bylo nechat zde nadchod,“ řekl k tomu nedávno šéf ústecké dopravní policie Karol Kočárek a zároveň dodal, že další možností by mohlo být zjednosměrnění této komunikace.

Proti jsou ovšem většinou i čtenáři Deníku. Z těch, co hlasovali v internetové anketě, zhruba tři čtvrtiny řekli demolici rezolutní a jasné „ne“.

Důvodem pro její stržení má být podle vedení města její nízké využití chodci. Ulice je přitom velmi frekventovaná a u přechodu musí každý den stát strážník s červeným terčíkem.

Proti demolici nadchodu jsou nejen policisté, ale i dopravní experti. Ti k budování dalšího přechodu v ulici Velká Hradební dodávají, že pro chodce je tento úsek nebezpečný.

„Vozidla by se měla odklonit, aby ulice nebyla tak hodně frekventovaná. Další přechod plynulosti jen uškodí,“ uvedl nedávno Jan Pechout z Besipu.

Jeho slova potvrzuje i nedávný případ, kdy zde, přímo na předchodu pro chodce, neukázněný řidič v přítomnosti městského strážníka srazil desetiletou dívku.

Na to reagovala i městská opozice. „Nehody mezi chodci přibývají. Mělo by se to řešit výstavbou nadchodů a podchodů. Potvrzuje to policie i Besip.

Ovšem, že je lidé nepoužívají, je jiná věc. Město by ale potom mělo učinit taková opatření, aby tudy chodci jít museli. Demolovat je považuji za nerozumné,“ uvedl zastupitel Jaroslav Kubín.

Místo lávky by zde měl vzniknout nový přechod pro chodce. Na několika desítkách metrů by měl být už šestý.

„Lidé nechtějí chodit po schodech, proto jsme se rozhodli, že lávku nahradíme bezbariérovým přechodem,“ vysvětlil k tomu náměstek primátora Jan Řeřicha.

„Oprava lávky by byla vzhledem k jejímu zchátralému technickému stavu značně nákladná,“ sdělil Řeřicha. Navíc k tomu dodal, že demolicí lávky se tu zvětší i prostor pro parkování. Přibude na 20 stání.

Město také často argumentuje tím, že v letošním roce bude konečně postaven malý městský obchvat Malá Hradební. Od něj si vedení města slibuje velké uklidnění dopravy v Ústí nad Labem. V souvislosti s tím Ústí také doufá, že se zklidní i silný provoz ve Velké Hradební.

Demolice nadchodu probíhá od května. Skončit by měla někdy během července.

Podle šéfa dopravní policie Kočárka mají být zrušeny ještě další dvě lávky. Jedna je ve Všebořicích na komunikaci k obchodnímu centru Tesco.

„Má zde vzniknout další křižovatka se světelnou signalizací,“ podotkl Kočárek s tím, že semafory považuje za hloupost, protože zrovna tam rozhodně není úsek častých dopravních nehod.