Reklamní spot měl původně pacienty nemocnice upozornit na nové služby. Nakonec byl pacienty nemocnice vnímán spíš jako Šulcova politická sebepropagace.

„Nevím, k čemu to má být. Aby si tam někdo dělal reklamu za peníze občanů? Kdyby ty prostředky radši vložili do přístrojů nebo do levnějších televizí na pokoje pacientů,“ rozčílili se manželé Špalkovi.

Podle informací, jež dostal současný předseda představenstva Krajské zdravotní a zároveň krajský radní Petr Benda, měly již být dávno záznamy s politickými spoty bývalého hejtmana Šulce a dalších členů ODS vystřihány. Spot měl podle Bendy řešit jen problematiku zdravotnictví, služeb nemocnic a představit Krajskou zdravotní.

„Pokud se tak zatím nestalo zcela, je to opravdu nešťastné, pan Šulc tam ještě opravdu je. Celou záležitost prověřuji,“ uvedl Benda s tím, že o definitivním řešení bude jednat zasedání představenstva Krajské zdravotní 10. února.

Radní Benda zároveň uvedl, že je jinak proti těmto reklamním televizím. „Musím říci, že nechápu rozhodnutí předcházejícího vedení Krajské zdravotní a. s. nakoupit televizní monitory a DVD přehrávače do jednotlivých odštěpných závodů, tedy pěti krajských nemocnic. Kdybych mohl já osobně v té době tom rozhodovat, určitě bych byl proti!“ zdůraznil.

Televizní monitory a DVD přehrávače byly nakoupeny za necelého půldruhého milionu korun. Jejich současný odprodej by byl v této době, kdy ceny elektroniky prudce klesají, zbytečný. Nemocnice by totiž prodělala. Vedení Krajské zdravotní dnes hledá způsob, jak televize a DVD přehrávače využít.

„Uvažujeme také o externí spolupráci s některou z agentur z oblasti PR, která by televizní vysílání provozovala, včetně natáčení spotů, a to ku prospěchu pacientů,“ dodal Benda s tím, že bude jako člen vedení KZ a Ústeckého kraje usilovat o získání finančních prostředků z jiných zdrojů k nákupu televizí na pokoje pacientů.

Podle mluvčího KZ Jiřího Vondry úvodní slovo bývalého hejtmana ing. Jiřího Šulce bylo ihned po krajských volbách vyjmuto z audiovizuální prezentace. „Bohužel při výrobě aktualizované prezentace nebyl dodán informační banner ve 35. minutě, který měl informovat o Jiřím Šulcovi jako o bývalém hejtmanovi.“

Šulc ve zmíněné stopáži informuje o navýšení financí pro KZ, sloužícíchi k pořízení dále prezentovaného robotického centra.

„Společnost právě v těchto dnech zavádí aktualizovanou verzi prezentace bez inkriminované 35. minuty,“ dodal Vondra.

Reklamní spot stál 240 tisíc korun. Cena vzešla z poptávkového řízení jako nejvýhodnější akceptovaná cena. Aktualizování prezentace bylo provedeno zdarma. Vedení společnosti zatím nejednalo o případném natočení nové audiovizuální prezentace Krajské zdravotní.

Instalace televizorů, vysílajících prezentaci společnosti, měla být prvním krokem k postupné realizaci uzavřeného televizního okruhu.