Ještě v první polovině tohoto měsíce by se pak měly všechny přechody, u nichž nejsou semafory, také rozblikat. Dopravní policisté se zaměřili na chování chodců

„Stavební část akce je hotová, teď už se čeká jen na dodávku blikajících diod, které budou zabudovány přímo do vozovky,“ uvedl náměstek primátora Jan Řeřicha s tím, že by zařízení mělo být dodáno kolem 10. července.

Provoz jen částečně omezí

Práce na přechodech dopravní provoz na silnici nepřeruší, pouze částečně omezí. Řidiče na to upozorní přechodné dopravní značení.
„Jde o 4 přechody, každý o dvou pruzích. Neprůjezdný bude vždy jen ten, na kterém se právě bude dělat,“ sdělil vedoucí odboru dopravy ústeckého magistrátu Dalibor Dařílek. Přechody smrti: Sociální péče bude celá blikat

Nejde podle něj o časově náročné práce, odhadl, že by je dodavatelská firma mohla zvládnout v jeden den.

Ústí přistoupilo k úpravám přechodů na frekventované čtyřproudé komunikaci po četných střetech aut s chodci. Jenom v letošním roce se nepodařilo přejít bez úhony ulici Sociální péče 6 chodcům, přičemž jedna žena utrpěná zranění dokonce nepřežila.

Přechod smrti je nejrušnější

Nejobávanějšímu přechodu u hlavního vchodu do Masarykovy nemocnice se dokonce přezdívá přechod smrti. Je nejrušnější, musí ho totiž využít všichni, kteří se chtějí dostat z nemocnice do centra města přímou městskou dopravou.

Často jde o lidi staré a méně pohyblivé, kterým přecházení ulice dělá problém. Už od dubna jim zde pomáhají bezpečně přejít městští policisté. Se zprovozněním blikačů na přechodech ale strážníci odejdou. Ústečan Jaroslav Mikula míní, že situaci by spíš než úpravy na přechodech zlepšila úprava trasy trolejbusové linky č. 60.

„Trať by měli udělat jako okružní. Kdyby trolejbus místo zajíždění na sídliště Severní Terasa pokračoval od nemocnice na Skřivánek a dál do města, tak by většina lidí vůbec na druhou stranu silnice nemusela přecházet. Stačilo by natáhnout asi 200 metrů trolejových drátů,“ navrhuje Ústečan.

Město k dopravnímu řešení přistoupí. Sice k jinému, ale splní stejný účel. Od září začne nově jezdit kolem nemocnice autobus č. 15.

Začne jezdit nový autobus

Kdo tedy nebude chtít přecházet na druhou stranu na šedesátku, počká si na patnáctku, která pojede do města přímo ze strany od nemocnice. Podle Dařílka se počítá u tohoto spoje s půlhodinovým intervalem v dopravních špičkách a s hodinovým mimo ně.