Kraj se už podle Budjače se všemi potížemi vypořádal. „Nejvíce práce bylo se stavebním povolením. Takže i kdybychom teď vyhlásili výběrové řízení na dodavatele, přesto nestihneme zahájit stavbu v srpnu,“ sdělil Budjač.

Tato krajská investice se ve skutečnosti skládá ze dvou částí. Jednou je stavba kruhové křižovatky a rozšíření vozovky u místní kapličky, druhou pak rekonstrukce mostu.

Jak uvedl Budjač, zvažovaná cena se tu pohybuje v rozmezí dvacet až pětadvacet milionů korun, přičemž cena vzejde ve skutečnosti z výběrových soutěží.

Při přípravě investice musel kraj například jednat s majiteli pozemku, kde má stát kruhová křižovatka, o odkupu a také s vodárenskou společností o změně místa, kde bude stát nová čistička odpadních vod. Dlouho také trvaly geologické vrty kvůli dutinám a rozsáhlým sklepům nebo spodní vodě.

Potíže se silnicí začaly již před více než dvěma roky strženým svahem u kapličky. Ten s sebou vzal i část už tak dost úzké silnice. Sesuv se ovšem dal sanovat až poté, co prý úřady vypátraly všechny majitele nemovitosti pod silničkou, kde utržený svah skončil.

Hned nato pak začaly trable i majitelům domků podél objízdné trasy. V současnosti platí, kromě zdejších, do Sebuzína zákaz vjezdu kvůli uzavírce silnice, který je zatím prodloužen na neurčito. Zákaz vjezdu ovšem řidiči jen neradi respektují.

Na to si stěžuje například místní obyvatel František Krejčí. Ten několikrát redaktorům Deníku ukazoval praskající vozovku, propadající se kanály a poničený plot. „Trvá to moc dlouho,“ konstatoval.

Podle radního Budjače ale kvůli nečekaným komplikacím bude stavba moci začít někdy koncem roku. „Říjen, listopad, kdy by už mohlo být hotové výběrové řízení na dodavatele,“ dodal.

Střekovský starosta Vlastimil Žáček k tomu dál uvedl, že peníze na stavbu už jsou v podstatě připraveny. „Kraj by si měl pospíšit,“ řekl k tomu. „Lidé v Sebuzíně nemohou čekat donekonečna. Ostatně, stavbě už téměř nic nebrání. Podařilo se i vyjednat, co s čističkou a kanalizací, Sebuzín je také potřebuje a tohle to všechno brzdí,“ dodal Žáček.

Situace vadí i starostům obcí u objízdné trasy podél Labe. Zde ovšem odbor dopravy říká, že silnice je k tomu určená coby hlavní trasa na Litoměřice.