Včera po desáté hodině ráno se postavili se symbolickou značkou „zákaz vjezdu“ na křižovatku ve směru na Špitálské náměstí a s transparentem upozorňujícím na včerejší „Evropský den bez aut“ přešli dvakrát přes přechod.

Na místě ovšem byli přítomni městští strážníci a kolem se mihla i dopravní policie. Zelení totiž původně neoznámili, že značka, již chtějí vyvěsit, není skutečná, ale pouze maketa ve stranické barvě. Tedy zelené.

„Naše strana bohužel není příliš bohatá a tří set tisícová pokuta, již bychom za to mohli dostat, by pro nás byla likvidační,“ uvedl k tomu zastupitel centrálního městského obvodu Karel Nepraš.

JIŽ JSME VÁS INFORMOVALI ZDE!

Podle Strany zelených (SZ) je situace v dolní části neúnosná. Na křižovatce s Pařížskou od zprovoznění dolního úseku Masarykovy ulice pro osobní automobily se ve špičkách tvoří kolony.

Díky tomu se mají významně zpožďovat spoje městské hromadné dopravy. Tím prý se zároveň zvyšuje již tak enormní zatížení městského centra hlukem a zplodinami.

Ústečané v otevření Masarykovy ulice pro osobní dopravu nejsou jednotní. „Auta se jen přesunula z Klíšské ulice do Masarykovy, takže to problém se zácpami nevyřešilo,“ myslí si například Lýdie Kramolišová.

„Vyvěšením značky Strana zelených reaguje na nekoncepční řešení, která prosazuje politické vedení města často i v rozporu s názory dopravních odborníků,“ řekl k tomu dál Nepraš.

Za viníka Zelení bez obalu označují současné vedení města a zároveň tvrdí, že situaci zatím nikdo neřeší.
V této souvislosti pak SZ podala na Magistrát města Ústí nad Labem žádost na změnu dopravního značení v lokalitě.

Názor Zelených podporuje i ústecká dopravní policie. Její šéf Karol Kočárek také upozornil na kolony v dopravní špičce. „Došlo tu za poslední tři roky také k nehodám s následky těžkého zranění nebo smrti,“ řekl nedávno.

Milan Knotek, tiskový mluvčí Ústí nad Labem, který byl u vystoupení Zelených přítomen, ho pak označil za standardní předvolební akci. „Magistrát k otevření dolního úseku Masarykovy ulice přistoupil na základě stovek, možná tisíců připomínek ústeckých řidičů,“ komentoval to.

S kritikou pak město nesouhlasí. „Dopravní policie má svůj názor, my máme názor svůj. Existují dopravní odborníci, kteří se naopak kloní k otevření této komunikace, včetně Besipu a podobných,“ pokračoval dál.

Hovoří se také o zjednosměrnění ulice. K tomu Knotek pouze sdělil, že město takovéto opatření zatím nepřipravuje.

„V tuto chvíli mohu pouze říci, že v budoucnosti budeme hledat řešení čistoty průjezdu automobilů centrem města. Jestli k tomu bude sloužit i toto opatření, nemohu teď říci.“

Zelení také kritizují další plán města, a to stavbu podzemního parkoviště pod Lidickým náměstím. K tomu mluvčí Knotek pouze dodal, že Ústí stavbu zatím neplánuje, protože na ni nemá prostředky.

Deníkem oslovení občané sice akci Zelených, až na výjimky, považovali za „šaškárnu“, ale k problému se povětšinou vyjádřili ochotně.

Pohled ústecké veřejnosti na tuto problematiku je tedy rozdělen na tři názory. Nejčastěji zaznělo, že otevření úseku Masarykovy ulice u Smetanových sadů se nakonec ukazuje jako spíš nešťastné.

„Je tam málo prostoru a panuje tu zmatek,“ myslí si o tom Lýdie Kramolišová a dodala, že parkoviště pod Lidickým náměstím naopak podporuje.

Další dva názory pak buď s otevřením ulice od kruhového objezdu Pražačka po Pařížskou odmítají, anebo naopak vítají. Někteří motoristé ovšem také uvedli, že kvůli kolonám raději tímto úsekem nejezdí a použijí Klíšskou.