Obyvatelka Vaňova Václava Janáková to vidí jasně:

„Městská hromadná doprava je ve Vaňově rok od roku horší,“ stěžuje si. Podle ní je podstatné, že když si někdo stoupne na zastávku, mělo by k ní něco v dohledné době přijet.

„Přišla krize, ale problémy tu jsou déle. Mám pocit, že magistrát zaspal,“ myslí si Janáková. Vaňov nemá vlakovou stanici, je plně závislý na MHD.

Podpisy přibývají

Kvůli snížení počtu linek Vaňovem putuje petice. „Petici podepsalo 688 občanů a podpisy stále přibývají,“ uvedl jeden ze členů petičního výboru Luboš Pavlán.

Lidé jsou nespokojení s nedostatečnými intervaly mezi jednotlivými spoji. Pavlán srovnává: „Cesta z Prahy do Ústí rychlíkem trvá 1 hodinu a 6 minut, interval autobusu do Vaňova je 60 minut.“ Nutno dodat, že ve špičce jezdí autobusy po půlhodině.

K redukci v jízdním řádu došlo na základě výsledků hloubkového průzkumu, který si Dopravní podnik (DP) nechal udělat loni v listopadu.

„Zjednodušeně řečeno, došlo tím k přiblížení nabídky poptávce. Jinými slovy to znamená, že jsme tímto opatřením optimalizovali obsazenost jednotlivých spojů obsluhujících tuto část města Ústí nad Labem,“ vyjádřil se ředitel DP Tomáš Kraus.

S ním a primátorem Ústí Janem Kubatou se toto pondělí sešel tříčlenný vaňovský petiční výbor, aby se problém prodiskutoval. Na jejich jednání se zvýšit počet obsluhujících linek zástupcům petice nepodařilo.

Jeden z jeho členů Luboš Nežerný neskrýval z dosažených výsledků zklamání. „Jsem skeptický,“ uvedl. Příčina neúspěchu je všeobecně známá: peníze.

Doprava je ztrátová

Doprava po Ústí je ztrátová a deficit město vyrovnává ze svého rozpočtu.

„Město přispívá na městskou dopravu 200 miliony ročně, více nemůže dát,“ brání se Kubata. Možnosti, kde ušetřit, však podle něj jsou. „V plánu jsou nízkoobjemové vozy, které nejsou tolik finančně náročné,“ rovněž zmínil primátor.

Jedinou změnu, kterou můžou od 13. prosince Vaňovští čekat, je posun odjezdu ranního spoje z Vaňova z 6:46 o deset minut později. DP tímto krokem chce zamezit přeplňování následujícího spoje.