VYBRAT REGION
Zavřít mapu

HLASOVÁNÍ: České dráhy ovládnou kraj na dalších deset let

Ústí nad Labem – Krajští zastupitelé včera rozhodli, že v regionu zůstane v osobní vlakové dopravě nadvláda Českých drah (ČD), a to do roku 2020. Monopolní postavení ČD se tak nepodařilo prolomit ani firmě Student Agency, respektive její dceřiné společnosti RegioJet. ČD slíbily obnovu vlaků v hodnotě přesahující 2 miliardy korun.

1.12.2009 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Filip Vlček

Dotace státu


Krajští zastupitelé museli smlouvu s dopravcem podepsat k 1. lednu 2010, jinak by nebyla zajištěna drážní dopravní obslužnost. „Nabídky RegioJet a ČD byly obtížně srovnatelné.

České dráhy slíbily kraji dopravní obslužnost na deset let od 1. 1. 2010, zatímco RegioJet až od jízdního řádu 2012/13 pro krajskou aglomerační dopravu resp. 2011/12 pro zbytek kraje, i proto zvítězily České dráhy,“ informoval radní kraje pro dopravu Jiří Šulc.

Provozování železniční dopravy dotuje stát, a ten přislíbil Ústeckému kraji do roku 2020 dvě a půl miliardy korun. „V případě uzavření smlouvy na kratší období než je deset let, by celou prokazatelnou ztrátu hradil pouze Ústecký kraj. Rozpočet dopravy pro rok 2010 z vlastních zdrojů kraje je 471 milionů a 217,5 milionu korun bude z dotace státu,“ dodal Šulc.

Co ještě rozhodovalo o tom, že konkurenční nabídka RegioJetu neuspěla? „Nabídka ČD obsahuje závazek obnovy vozového parku v objemu více jak dvě miliardy korun, což v překladu znamená 55 zcela nových či zmodernizovaných vlakových souprav,“ uvedla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.

Kraj mohl ušetřit

Jiný pohled na celou problematiku, a to ne jen v Ústeckém kraji má majitel Student Agency Radim Jančura, který v zamítnutí nabídky na změnu dopravce vidí především politické pozadí s příchutí kartelové dohody kraje s ČD.

„Za provoz regionálních vlaků ve čtyřech provozních souborech v Ústeckém kraji požadovaly ČD 493 milionů korun, naše nabídka garantovala cenu 395 milionů,“ upřesňuje čísla obchodní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt.

„Naše cena zahrnuje již na všech tratích provoz nových vozidel. Celkové promrhané finanční prostředky kraje za 15 let plnění smlouvy s ČD tak mohou dosáhnout až 1,5 miliardy korun,“ upozorňuje Jiří Schmidt.

Autor: Zdeněk Koza

Je dobře, že ČD budou mít monopol v kraji na dalších 10 let?

Ano

23 %

Ne

77 %

Hlasovalo: 35

Anketa byla ukončena

1.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Žernosecký košt 2017
28

FOTO: Jedenáctý ročník Žernoseckého koštu

Kotlíkové dotace. Ilustrační foto.

Byly mezi prvními. Kotlíková dotace na ně přesto nevyšla

Ústecký dětský sbor UJEP zpíval ve Španělsku

Ústí nad Labem - Reprezentovat ústecký region, Univerzitu Jana E. Purkyně v Ústí i její pedagogickou fakultu, poznat místní kraj a zvyklosti se vydal Ústecký dětský sbor UJEP minulý týden do Španělska.

AUTOMIX.CZ

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Česká automobilka Škoda v minulých letech získala pověst výrobce především praktických vozů, které nabízejí řadu chytrých nápadů. V poslední době se ale značka snaží také působit emotivně. I proto zvažuje sportovní auto, které bude inspirované legendárním kupé 110 R ze 70. let.

Bývalý hejtman Šulc a další obžalovaní půjdou k soudu opět v září

Ústí nad Labem – Bez přítomnosti obžalovaných Jiřího Šulce a Pavla Markvarta pokračoval u ústeckého okresního soudu v pondělí proces s pěti obžalovanými, kteří působili v Regionálním operačním programu (ROP) Severozápad.

Střekov doma otočil zápas, přesto nakonec padl

Střekov – Utkání jako na houpačce viděli diváci v pokračování 1.A třídy na Osadě. Domácí hráči prohrávali 1:3, vedli 4:3, ale nakonec odešli s porážkou 4:5.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies