VYBRAT REGION
Zavřít mapu

HLASOVÁNÍ: České dráhy ovládnou kraj na dalších deset let

Ústí nad Labem – Krajští zastupitelé včera rozhodli, že v regionu zůstane v osobní vlakové dopravě nadvláda Českých drah (ČD), a to do roku 2020. Monopolní postavení ČD se tak nepodařilo prolomit ani firmě Student Agency, respektive její dceřiné společnosti RegioJet. ČD slíbily obnovu vlaků v hodnotě přesahující 2 miliardy korun.

1.12.2009 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Filip Vlček

Dotace státu


Krajští zastupitelé museli smlouvu s dopravcem podepsat k 1. lednu 2010, jinak by nebyla zajištěna drážní dopravní obslužnost. „Nabídky RegioJet a ČD byly obtížně srovnatelné.

České dráhy slíbily kraji dopravní obslužnost na deset let od 1. 1. 2010, zatímco RegioJet až od jízdního řádu 2012/13 pro krajskou aglomerační dopravu resp. 2011/12 pro zbytek kraje, i proto zvítězily České dráhy,“ informoval radní kraje pro dopravu Jiří Šulc.

Provozování železniční dopravy dotuje stát, a ten přislíbil Ústeckému kraji do roku 2020 dvě a půl miliardy korun. „V případě uzavření smlouvy na kratší období než je deset let, by celou prokazatelnou ztrátu hradil pouze Ústecký kraj. Rozpočet dopravy pro rok 2010 z vlastních zdrojů kraje je 471 milionů a 217,5 milionu korun bude z dotace státu,“ dodal Šulc.

Co ještě rozhodovalo o tom, že konkurenční nabídka RegioJetu neuspěla? „Nabídka ČD obsahuje závazek obnovy vozového parku v objemu více jak dvě miliardy korun, což v překladu znamená 55 zcela nových či zmodernizovaných vlakových souprav,“ uvedla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.

Kraj mohl ušetřit

Jiný pohled na celou problematiku, a to ne jen v Ústeckém kraji má majitel Student Agency Radim Jančura, který v zamítnutí nabídky na změnu dopravce vidí především politické pozadí s příchutí kartelové dohody kraje s ČD.

„Za provoz regionálních vlaků ve čtyřech provozních souborech v Ústeckém kraji požadovaly ČD 493 milionů korun, naše nabídka garantovala cenu 395 milionů,“ upřesňuje čísla obchodní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt.

„Naše cena zahrnuje již na všech tratích provoz nových vozidel. Celkové promrhané finanční prostředky kraje za 15 let plnění smlouvy s ČD tak mohou dosáhnout až 1,5 miliardy korun,“ upozorňuje Jiří Schmidt.

Autor: Zdeněk Koza

Je dobře, že ČD budou mít monopol v kraji na dalších 10 let?

Ano

23 %

Ne

77 %

Hlasovalo: 35

Anketa byla ukončena

1.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Projet pod hradem lze kvůli vodě jen krokem.

Přívalový déšť zatopil podjezd a sklepy. Sebevrah chtěl skočit z mostu

Teplice (v bílém), podobně jako Jablonec, v přípravě opět vyhrály. V Písku porazily Táborsko 3:1.

Prověrky nabírají tempo, Ústí si z Plzně odvezlo osm gólů

Chlumec si ve čtvrtek „užije“ přerušení dodávek pitné vody i elektřiny

Chlumec – Nemilé přerušení dodávek vody čeká některé z obyvatel města Chlumec. Upozornila na to zdejší radnice.

Opilá žena si ustlala uprostřed silnice přímo u vjezdu do nemocnice

Ústí nad Labem - Přímo naproti vjezdu do Masarykovy nemocnice si uprostřed vozovky v noci na středu ustala žena v bílých letních šatech.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: „Viděl jsem, jak ho surově mlátí,“ tvrdí svědek

Ústí nad Labem - Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se ji mladík, který viděl jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

Plavecká hala na Klíši hlásí na červenec kvůli odstávce zavřeno

Klíše - Plavecká hala zůstane po celý červenec zavřená. Příčinou je nutná odstávka strojů a zařízení.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies