VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Územní plán počítá se třemi tunely a mostem

Ústí nad Labem – Také rozvoj trolejbusové sítě na Střekově, stavba cyklostezek, ale i demolice rodinných domů kvůli stavbě mimoúrovňové křižovatky.

5.2.2010 18
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Filip Vlček

Tři tunely a dva mosty. Nové silnice. S tím počítá návrh nového územního plánu města Ústí nad Labem. S rozvojem automobilismu bude totiž potřeba vystavět několik dalších obchvatů a nových silničních komunikací, což je problém. Vzhledem k hodně členitému a zastavěnému terénu to nepůjde jinak než pod zemí.

Plán oživuje jeden z prvních návrhů na stavbu mostu přes Labe, a sice pod Větruší. Most má propojit silnice I/30, tedy ulici Pražská s ulicí Karla IV. na Střekově.

Most Větruše

„V podstatě se jedná o mostní objekt přes řeku Labe, který by byl po směru toku první od Litoměřic. Jedná se tedy o návrh nejjižnějšího mostu na území města,“ uvádí doslova návrh plánu.

Na most bude navazovat mimoúrovňová křižovatka. „Dále jsou mezi železniční tratí a silnicí I/30 rodinné domy, které považujeme z hlediska hlukového zatížení jako nevyhovující. Navržená křižovatka vyžaduje demolice těchto objektů, neboť v jejich místě budou vedeny připažené rampy křižovatky,“ pokračuje územní plán.

Tunely a přeložky

Územní plán ovšem počítá také s tunely. Jeden by měl spojovat ulici Karla IV. na Střekově s Vítěznou ulicí v Olšinkách. „Návrh nové komunikace v této stopě bez využití tunelové trasy by byl vzhledem ke konfiguraci terénu a zastavěnosti území v podstatě nemožný,“ upozorňuje plán.

S dalšími tunely plán počítá například v ulici Sociální péče, další jsou dvě varianty ze Žižkovy do centra a další. Dále se v plánu hovoří ještě o mostním objektu přes Bílinu, Západním nádraží Českých drah a další.

Lze nahlédnout

Reakce na nový územní plán se různí. František Kalina si například myslí, že je napsaný pochopitelně. „Pochopil jsem to i já. Vypadá zajímavě.“ Naopak, čtenář Miroslav z internetové diskuse na webu Ústeckého deníku plánem moc nadšený není. „V územním plánu je namalován úplně zbytečný tunel a navazující most přes Labe, který jakoby předpokládal, že se D8 nedostaví a všechno bude jezdit z Trmic přes Vaňov.“

Nahlédnout lze do plánu na webových stránkách, magistrátu nebo v informačním centru města.

Autor: Janni Vorlíček

5.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 18
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Velká rekonstrukce plynu a kanalizace ve čtvrtek 21. září dopoledne uzavřela na dva až tři týdny křižovatku Dlouhá - Pařížská.
5

FOTO: V centru Ústí začalo dopravní peklo. Potrvá minimálně tři týdny

Petr Kušnierz u ústeckého soudu, archivní foto.

Soud vrátil případ Kušnierze a Vráblíka k došetření

Chabařovice poprvé vyhrály! Slaví i Chuderov

Ústí n. L. - Fotbalisté Chabařovic poprvé v 1. B třídě zvítězili! V derby slaví i Chuderovští.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Ústecký kraj - Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Po dálnici D8 u Prackovic teď mohou řidiči půl roku jezdit ve všech pruzích

Ústecký kraj /FOTOGALERIE/ – Na jaře čeká prackovickou estakádu další betonování. Přijde na 50 milionů korun, bude trvat zhruba půl roku.

Na silnici a u kolejí leželo devět mrtvých divokých prasat

Ústí nad Labem - V Děčínské ulici ležela na silnici tři mrtvá divoká prasata, na železničním náspu pak dalších šest.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení