Právě tam bude dolní stanice lanovky. „Z naší strany je v objektu místnost připravena,“ dodal.

Práce na stavbě ostatních částí jsou v plném proudu, i když to tak zatím nevypadá.

HLASUJTE
V ANKETĚ DENÍKU!

Jak o tom řekl náměstek ústeckého primátora Jan Řeřicha, po předání staveniště zhotoviteli bylo pro zpracování projektové dokumentace nutné provést podrobný inženýrsko-geologický průzkum.

„Na základě jeho výsledků jsme pak museli upřesnit, které technologie budou použity a také přehodnotit způsob založení horní stanice lanovky.“

Podle Petra Beneše ze zhotovitelské společnosti Viamont DSP je teď kotvení daleko složitější a nosné piloty bude potřeba založit zhruba dvakrát hlouběji.

„Podrobným geologickým průzkumem totiž bylo zjištěno, že nosné podloží je hlouběji, než původně projekt předpokládal.“

Náklady spojené se složitějším způsobem založení přijdou na další zhruba 3 miliony korun oproti původnímu rozpočtu.

Opatření prý ale městu dává jistotu bezpečnosti stavby. Ústí na ni klade velký důraz, v budoucnu chce ještě zajistit navíc pravidelné monitorování svahu kvůli sesuvům.

Ústí chce mít jistotu, že se svah nesesouvá, jako se to stalo na jeho opačné straně. Přes tato opatření navíc stavba lanovky pokračuje dle časového rozvrhu. Práce v podstatě zatím teprve začínají.

„Například i kácení dřevin už je hotovo. Káceli jsme tak málo, že se lidé divili,proč ještě nekácíme,“ popisoval Řeřicha.

„Město v současné době pracuje na věcech souvisejících s provozem lanovky. Jako je školení obsluhy, provozní řády, jízdní řády. Opět potvrzujeme cenu jízdenky maximálně 15 korun, budou tu platit jízdenky z MHD, nikoliv ale už ty časové průkazky, lidově zvané lítačky,“ dodal Řeřicha.

Stavby si všiml i Jan Vrba, provozovatel restaurace na Větruši. Na počtu zákazníků se to prý ale nijak nepodepsalo.

„Bagr tu nehrabe. Jsou ale vidět pokácené stromy, je přesunutá trafostanice, kvůli tomu jsme byli den bez proudu. Stojí tu stavební buňky a podobně.“