Kamiony nám dělají ze života peklo.

To říkají lidé z Libouchce. Kvůli silnému provozu mají zničené domy, v nichž si navíc neužijí chvíli klidu pro nadměrný hluk. Ten je obtěžuje ve dne, v noci.

„Jeden čas jsem bydlel v domě hned na křižovatce, kde se odbočuje do Tisé,“ líčil své zkušenosti Tomáš Milsimer. „Jak začali v neděli večer jezdit, do rána jsem se nevyspal. Pro člověka, který dělá výškové práce, hazard se životem,“ řekl.

Za pravdu mu dává také Ida Komedová, která kvůli silnici přetížené kamiony sepsala petici, jíž podepsalo na šest stovek místních.

„Nejsem žádný věčný ztěžovatel, ale nemohu se na to koukat. Domy zničené, kravál, od čtvrt na tři ráno se člověk nevyspí. Od roku 2007 se nic nedělo. Žila jsem na Žižkově, utekla jsem z Prahy a teď mám to samé,“ stýskala si.

Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jež je správcem silnice I/13, o níž je řeč, na to uvedla, že v úseku mezi Libouchcem a Děčínem připravují protihluková opatření na takzvaně starou hlukovou zátěž již od roku 2008.

„Příprava těchto prací probíhala od roku 2006. Nyní se realizuje IV. a V. etapa protihlukových opatření, kdy se prověřovali dalším měřením hluku stížnosti občanů.“

Podle Vápeníkové chomutovská správa ŘSD investovala do protihlukových opatření na stejném úseku silnice I/13 za dva roky přes 35 milionů korun a dalších 10 milionů ještě bude investovat v letošním roce.

„Což si myslíme jsou dosti velké finanční částky, takže se rozhodně nedá říci, že ŘSD v tomto směru nic nedělá.“

Jiří Štěrba, starosta Libouchce, na to jen řekl, že ŘSD o tom s obcí vůbec nejednalo. „My jsme se po tom také pídili, protože za námi chodili občané Libouchce a ptali se. ŘSD nám ale vysvětlilo, že za nimi musejí občané přijít rovnou, ne přes radnici,“ poukázal Štěrba.

„Celá ta procedura je zdlouhavá. Bohužel, nejsme schopni lidem v tomto příliš pomoci, ŘSD se s radnicí o tom v podstatě vůbec nebaví.“