VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slevy jsou mnohdy jen naoko, obchodníci klamou zákazníky

Ústí nad Labem /HLASUJTE, AKTUALIZOVÁNO/ – Prodejci vymysleli novou fintu, jak přilákat a zároveň vyzrát nad zákazníky. Své o tom ví Ústečanka Pavlína Loucheuxová.

9.1.2011 13
SDÍLEJ:

SLEVY NAOKO. Mikina v prodejně sportovních potřeb Hervis stála stejně i po slevě. Foto: DENÍK/Karel Pech

„Jednadvacátého prosince jsem navštívila prodejnu Hervis v obchodním centru Všebořice. Vyhlédla jsem si úpletovou mikinu za 1299 korun,“ vypráví Ústečanka.

Zdála se jí drahá, proto se rozhodla počkat na povánoční slevy. „Když jsem po Vánocích navštívila znovu prodejnu, kde jsem uviděla mikinu v regále, jenž byl označen až padesátiprocentní slevou, rozhodla jsem se, že si ji koupím. Na mikině byl ovšem štítek, kde byla uvedena původní cena 1699 korun se slevou na 1299 korun. Pro jistotu jsem se zeptala prodavačky, jestli platí co je na štítcích nebo mi bude sleva odpočítána až na pokladně,“ řekla Pavlína Loucheuxová.

Sledujte ceny

K jejímu zklamání se dozvěděla, že úpletová mikina je zlevněná na 1299, tedy přesně kolik stála před Vánocemi.

„Podotýkám, že štítek s cenou 1699 korun před Vánocemi na mikině nebyl. Když jsem prodavačku upozornila, že mikina není zlevněná, protože stojí stejně jako před Vánocemi, začala se vykrucovat, že prý cena byla zavádějící. Mikinu jsem si nekoupila,“ dodala nespokojená zákaznice.

Vedoucí prodejny Hervis Sports Andrej Jašmurzin pochybení odmítá.

„Není možné, aby prodavači zboží nadhodnocovali. To, že mikina byla umístěná v regále nebo na stojanu s označením až padesát procent slevy, vůbec neznamená, že se na ni musela sleva vztahovat. Jsme podrobeni kontrolám České obchodní inspekce (ČOI) a něco takového bychom si nemohli dovolit,“ řekl Jašmurzin.

Podle slov ředitele ústecké pobočky ČOI Marka Nováka je takové konání prodejcům špatně prokazatelné. „Inspektoři v obchodech spíše kontrolují, zda je zákazníkům na pokladně správně účtována sleva. Takovéto jednání je spíše pro finanční úřad, který na základě účetnictví může takovou praktiku prodejci prokázat,“ řekl Novák.

Oslovený ústecký právník Petr Musil uvedl, že takové chování nasvědčuje protiprávnímu jednání.

„Jsou-li inzerovány slevy, které ve skutečnosti žádnými slevami nejsou, jde o nezákonný postup, neboť je tím klamán spotřebitel. Konkrétně se jedná o klamavou reklamu. Prodejce šíří o svém zboží informace, které jsou způsobilé vyvolat klamnou představu a které mu přivodí na trhu prospěch,“ uvedl Musil.

Advokátka Kateřina Bitterová zde vidí další problém. „Pokud obchodník takto postupuje, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele.“

A to by si měla ohlídat právě Česká obchodní inspekce.

Autor: Petr Sochůrek

Setkali jste se také se „slevami naoko“?

Ano

95 %

Ne

5 %

Hlasovalo: 105

Anketa byla ukončena

9.1.2011 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Zajímavé projekty pro seniory podpoří ústecký magistrát

Opuštěné jesle v Kamenné ulici na Střekově
3 13

Opuštěné jesle jako fitness? Město preferuje školku

Parkoviště v ulici Tolstého možná stihnou otevřít do konce roku

Střekov - Na základě požadavků občanů nechal městský obvod Střekov zpracovat projektovou dokumentaci na parkovací stání v ulici Tolstého.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Dopad povodní nebyl dříve tak velký. Lidé u řeky bydleli v patře

Ústecký kraj – Velká voda v roce 2002 zdevastovala na 79 obcí a měst v Ústeckém kraji. Některé zůstaly odříznuté od světa. Voda poničila silnice i domy, z nichž se některé musely zbourat.

Travelbeat po návratu z Ameriky: Jsme teď jako Alenka v říši divů

Severní Čechy - O příběhy z putování napříč Amerikou se cestovatelé ze severních Čech, Daniel Dubský z České Kamenice a Jindra Caháková z Litoměřic, se čtenáři Deníku dělili pravidelně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení