Telefon se porouchal, tak ho šla reklamovat. Do vyřízení reklamace si od prodejce půjčila telefon nový.

Za ten zaplatila tisícikorunovou zálohu, ale nevzala si o tom doklad. Když přišla Ústečanka telefon vrátit, zjistila, že podle dokladu žádnou zálohu nezaplatila a své peníze tedy už neuvidí.

„Zaplatila jsem tisíc korun zálohu, ale za mnou stáli další zákazníci, byl tam trochu zmatek a já si nedala pozor na to, co podepisuji a jaké doklady od prodejce dostávám,“ vyprávěla Ústečanka Jiřina Koldová.

Telefon jí prodejce opravil, ale na zálohu si vzpomněla až doma. Do prodejny se proto vrátila. „Když jsem tam přijela zpátky, prodejce chvíli hledal, načež přede mě položil tři nesešité listy papíru, na kterých byla vepsána nulová záloha. Obě kopie měl přitom u sebe,“ divila se Ústečanka.

Dovolila si nesouhlasit, ale nebylo jí to nic platné. Na prodejně jí slíbili, že ověří záznam z videokamery, ale v odpovědi jí bylo řečeno, že tam není vidět, že by na pult zálohu pokládala.

Kamera neusvědčila

To potvrdil i mluvčí společnosti Vodafone Miroslav Čepický. „Důkladně jsme tuto transakci prověřili, a jak protokol o zápůjčce, který zákaznice podepsala, tak záznam z bezpečnostní kamery potvrzují, že jsme zákaznici telefon zapůjčili bez zálohy,“ tvrdí mluvčí.

Jiřinu Koldovou výsledek šetření nepřekvapil. Doufá ale, že její případ pomůže ostatním, aby si dávali větší pozor, pokud cokoli podepisují. „Možná, pokud by mě nechali podepsat všechny tři listy, když to nebylo sešité, bylo by to lepší,“ věří Ústečanka. Že tam prodejce nulu dopsal bez jejího vědomí, dnes už ale nedokáže.

Ústecký advokát Jiří Císař říká, že v zájmu právní jistoty by bylo opravdu lepší podepsat všechny listy. „U důležitých obchodních smluv se to tak dělá. Každopádně ale paní měla chtít kopii,“ upozornil právník.

Celá věc podle něj ještě nemusí být nutně ztracená. Konkrétní řešení by ale měla Ústečanka konzultovat s advokátem.