Vydáte-li se vlevo po zelenobíle značené naučné stezce, nejprve zprava obejdete oblý pilíř s úzkým podstavcem - Janusovu hlavu. Zde můžete pozorovat mechanismus zvětrávání skal vlivem střídání měkkých a tvrdých vrstev pískovce a pozůstatky skalního řícení. U Janusovy hlavy se okružní cesta dělí na dvě větve (pohodlnou pěšinou vpravo se budete z Malých stěn vracet).

Budete-li pokračovat přímo ke skalní soutěsce, vystoupáte po kamenných schodech k Západní vyhlídce. Vystoupíte-li na skalní plošinu, vpravo se bude rýsovat panorama Severních (dříve Bűrschlitzských) stěn, za nimi se objeví siluety pískovcových stolových hor Saského Švýcarska. Po můstku přejdete na vlastní Západní vyhlídku, kde se vám naskytne pohled na množství věží Velkých stěn.

Za Velkými stěnami se zvedá Vysoký Sněžník (723 m n. m.), nejvyšší bod Labských pískovců. Směrem doprava je vidět pásmo dalších skalních stěn se šikmou věží na okraji - Dogou (již mimo skalní město), na druhé straně údolí Jílovského potoka se rozkládá panorama vrcholů Českého středohoří. Dole leží obec Tisá a do dálky se táhne plochý hřbet východní části Krušných hor.

Při návratu se vydáte vlevo po příkrých kamenných schodech do soutěsky, která se asi v polovině rozšíří ve skalní jizbu čtvercového půdorysu. Zde je možné si všimnout zajímavé reliéfové výzdoby stěn a kamenného vodopádu z drobných krápníkovitých útvarů mřížoví a krajek. Vyjdete ze soutěsky a kolem Zpovědnice projdete k Lesní bráně. Je to volné prostranství mezi skalami, kterým můžete jít na opačnou stranu stěn k Věži s průlezem. Přímým směrem se vydáte do temné skalní komnaty.

Z komnaty vyjdete chodbou po schodech vlevo na stezku vedoucí úpatím stěn, po níž pokračujete vpravo kolem masivní věže Herkules a Jeskyně oblud. Poté projdete dvě sloje - Provianturu a Švédský tábor. Pěšina pokračuje kolem skal.

Podle bílé šipky namalované na skále sestoupíte opatrně chodbou po rozbitých schodech nebo celý masiv obejdete zleva po úpatní stezce. Pak odbočíte podle značky ostře vpravo do strže. Vystupujete po schodišti a asi v polovině cesty spatříte vlevo balvan ve tvaru Zvonu, šikmo vklíněný do skalní rozsedliny.

Výstup můžete zakončit u vyhlídky na Krušné hory a Rájecké skály. Stezka pak klesá na opačnou stranu Malých stěn a opět pokračuje po jejich úpatí.

Užitečné informace

Délka trasy: 4 km. Průběh trasy: Tisá - vstup do Tiských stěn 0,5 km - malý okruh 1 km - turistická chata 2,5 km - vstup do stěn 3,5 km - Tisá 4 kmOblast Tiských skal je jednou z nejromantičtějších skalních oblastí v Čechách. Přístupnost: Tiské stěny jsou celoročně přístupné po vyznačených stezkách. Platí se vstupné.Parkování: placené parkoviště ve středu obce Tisá poblíž kostela sv. Anny, nebo bezplatné parkoviště u turistické chaty na druhém konci skal.