Smrt na Masarykově ulici našli za poslední měsíc dva chodci.V prvním případě řidič autobusu MHD v ranních hodinách z dosud nezjištěných příčin najel na chodník, kde srazil dopravní značení a usmrtil jdoucího muže. K tragické nehodě došlo 12. října. Jak uvedla mluvčí ústecké policie Veronika Hyšplerová, nehodu policisté stále šetří.

„Kriminalistům se povedlo získat svědectví cestující, která seděla v době střetu na sedadle u předních dveří a vnesla do objasnění nehody světlo. Vzhledem k tomu, že probíhají další výslechy, zatím nebudeme poskytovat bližší informace k nehodě,” řekla Hyšplerová.

Další nehodu s tragickými následky museli policisté na Masarykově ulici šetřit tuto sobotu večer.

„K dopravní nehodě došlo krátce před půl desátou. Čtyřicetiletý řidič vozidla Citröen Berlingo na přechodu pro chodce u křižovatky ulic Masarykova - Herbenova - Beethovenova přehlédl sedmašedesátiletého chodce jdoucího přes silnici ve směru zprava doleva. Chodec po střetu utrpěl těžká zranění, kterým po převozu do nemocnice podlehl. Policisté provedli řidiči na místě dechovou zkoušku, která byla negativní. Řidič je podezřelý z trestného činu usmrcení z nedbalosti,” uvedla policejní mluvčí.

Před několika lety nechalo město rekonstruovat Masarykovu ulici, kdy cílem projektu bylo „Masarykova ulice - bezpečná ulice”. Jak uvedl expert na bezpečnost Jan Pechout z ústeckého Besip teamu, sebelepší světelné zařízení nebo stavební úprava vozovky nic nevyřeší, pokud nebude na silnicích ohleduplnost.

„Řidiči by si měli uvědomit, že se brzy stmívá a v těchto podzimních dnech se snižuje viditelnost. Navíc v noci klesají teploty k nule a na vlhké vozovce se prodlužuje brzdná dráha. To samé platí pro chodce, kteří by měli používat reflexní oblečení a dát řidiči včas signál k přechodu vozovky,” řekl Pechout.

Dopravní psycholog Zdeněk Mitáček uvedl, že změna světla, kdy se brzy stmívá, ovlivňuje zejména reakce řidičů. „Se změnou viditelnosti se u řidiče mění i postřeh a přesnost reakce. Řidiči by si to měli při jízdě večer uvědomit. Jednoznačná rada, jak se se změnou rychle vypořádat, neexistuje,” řekl Mitáček.

Od začátku roku evidují dopravní policisté v Ústí 50 nehod mezi řidiči a chodci. Ve třiadvaceti případech byli na vině chodci.