Mluvčí krajských hasičů Lukáš Marvan uvedl, že na linku tísňového volání přijali oznámení o úniku ropné látky při rozřezávání člunu.

„Jednalo se o menší únik. Preventivně jednotka postavila šest norných stěn,” uvedl.

K potopení bagru s pontonem došlo 19. října. Bagr vylovili pracovníci speciální firmy v sobotu 29. října, v těchto dnech provádějí vyproštění pontonu.

„Rozřezání a vyproštění by mělo trvat asi týden. Kusy lodi poté odvezeme na likvidaci,” řekl Stanislav Tlustoř z Českých přístavů, kterým plavidlo patří.

Nehodu stále šetří inspektoři Státní plavební správy. „Příčina potopení bude jasná, až bude nad vodou celá loď. Už teď je zřejmé, že příčinou potopení byl buď špatný technický stav plavidla, nebo chybný manévr kormidelníka,” řekl Martin Klein z děčínské pobočky.