Prezentační jízda novým motorovým vozem ze západního nádraží. To bylo velké lákadlo na včerejší tiskovou konferenci ke změnám jízdních řádů.
Jaké však bylo překvapení, když na nádraží žádný speciální vlak nebyl. „Bohužel při zkušebních jízdách se objevila menší závada, a tak se dnes setkáváme v náhradních prostorách,” řekla hned v úvodu mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Méně vlaků
Vlakovou dopravu v Ústeckém kraji zajistí každý den 715 osobních a 26 spěšných vlaků, dále 97 rychlíků, 12 spojů EuroCity a 6 nočních vlaků EuroNight.
Kraj objednal u ČD vlaky o výkonu 7,044 milionu kilometru, což ve srovnání s nynějším jízdním řádem znamená snížení o půl procenta. Na některých tratích ale dojde k posílení. Více vlaků pojede v ranní špičce do krajského města.
„Ráno je dojížďka do Ústí nad Labem velmi silná, proto pojedou nově vlaky z Litoměřic do Ústí od 05:00 do 08:00 ve třicetiminutovém intervalu,” uvedl Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti kraje.
Novinkou pro cestující na trati 073 ze Střekova do Děčína bude řazení čtyř ranních spojů klasickou soupravou.
Cestující se také budou na tratích setkávat s modernějšími vozy. Například na linku U4 je vyčleněno sedm souprav CityElefant. Naopak na trati U1 z Děčína do Mostu se budou setkávat se starými soupravami ještě do příštího roku.
Jste spokojeni s kvalitou služeb Českých drah? Hlasujte!