Ústecká Strana zelených se znepokojením sleduje poslední vývoj v cenách jízdného městské hromadné dopravy. Dle vyjádření náměstka ředitele DPmÚL Vladimíra Buldry po zvýšení jízdného dojde pravděpodobně na šest až dvanáct měsíců k „propadu cestujících v objemu asi 9 procent“ a poté zůstane dlouhodobý pokles „ve výši zhruba 4,5 procenta“.

Čtěte také: Od čtvrtka na MHD připlatíme, zdražuje!

Většina těch, kdo opustí MHD, přesedne do aut a zesílí se intenzita individuální automobilové dopravy. Již tak zplodinami zahlcené město dostane další dávku škodlivin z výfuků aut. Ústí opět prokazuje, že chce být městem, kde se bez auta špatně žije a kde přibývající řidiči sami sobě komplikují dopravu. Město přitom z průzkumu ví, že zákazníci ústecké MHD nejsou spokojeni s kvalitou služby, kterou za ceny současného jízdného dostávají.

Čtěte také: Místo zdražení MHD vyberte dlužné miliony!

„ I když budeme počítat jen s dlouhodobým poklesem cestujících v MHD o 4,5 %, znamená to, že denně použije v Ústí městskou dopravu o 6 až 8 tisíc lidí méně než dnes. Část z nich možná půjde pěšky nebo pojede na kole, ale většina zvolí auto. Kvůli neochotě města připlatit na MHD lze tedy v ulicích očekávat několik tisíc aut navíc. Vzpomeňme si na to, až nám zase vedení města bude říkat, že aut v ulicích přibývá, že se s tím nedá nic dělat a že je nutné stavět nové silnice a tunely za miliardy korun,“ říká David Daduč.

„Ústí nad Labem opět rezignovalo na svoji úlohu – prozíravě zlepšovat podmínky pro život svých obyvatel. Kdyby bylo město řízeno hospodárně a v zájmu občanů, dokázalo by z 1,5miliardového rozpočtu uhradit schodek ve výši 16 milionů Kč. Situace v dopravním podniku je dalším kamínkem do mozaiky nehospodárnosti a nekoncepčního řízení města současnou koalicí, která plynule navázala na tu předchozí,“ říká Miroslav Florian. „Snahou světových měst je omezení individuální automobilové dopravy a preference dopravy hromadné – třeba Vídeň nedávno oznámila, že příští rok jízdné MHD zlevní.“

Čtěte také: U soudu leží tisíce žalob za pokuty v MHD

„Už na zářijovém zasedání zastupitelstva města jsem upozornil, že zvažované zdražení MHD považujeme za nevhodné a že svou strukturou zatíží především pravidelné pasažéry a rodiny s dětmi. Vedení města se ale o změnu nezasadilo a dopravní podnik zdražuje dle původního záměru. To je špatně. Výmluvy na představenstvo dopravního podniku přitom neplatí – rada města má v sedmičlenném představenstvu čtyři hlasy,“ říká Karel Nepraš.