Ten i s bagrem klesl ke dnu 19. října v blízkosti fotbalového hřiště ve Vaňově, když se s ním pracovníci čistící dno řeky v Sebuzíně vraceli do vaňovského přístavu.Jak uvedl ředitel děčínské pobočky Státní plavební správy Martin Klein, inspektoři zabývající se šetřením této nehody vyhodnotili, že za potopení lodi mohl technický stav plavidla.

„Rozhodnutí o příčině nehody, které obdrželi účastníci řízení, ještě nenabylo právní moci. Strany mají právo se proti našemu verdiktu odvolat,“ řekl stroze. Majitelem lodi byly České přístavy. Stanislav Tlustoř nechtěl verdikt inspektorů zprvu komentovat.

„Ponecháváme si lhůtu na odvolání proti rozhodnutí. Škoda,která vznikla při nehodě, se stále vyčísluje,“ uvedl pouze. Inspektoři plavební správy v Děčíně po vylovení lodi v a prohlídce zjistili, že měla poškozený trup.

„Najednou jsme viděli, jak se začíná potápět loď a strojník bagru se snaží ještě pomocí ramene bagru zaháknout o vedlejší člun a vše vyrovnat. Poté už to bylo rychlé. Bagr šel pod vodu, stříkaly jen gejzíry vody, asi jak se voda dostávala do kabiny bagru,“ líčil tehdy nehodu svědek události.

Závěr vyšetřování je také klíčový pro Českou inspekci životního prostředí. Do řeky Labe totiž při nehodě unikly z bagru ropné látky. Jak uvedla Helena Srpová, vedoucí oddělení ochrany vod České inspekce životního prostředí (ČIŽP), výše pokuty, a zdali ji viník nehody dostane, není vůbec jasné.

„Stále probíhá šetření. Nehodu jsme po stránce znečištění řeky a možných vlivů na životní prostředí ještě neuzavřeli,“ řekla Srpová.

Vyprošťování pontonu s bagrem bylo velmi problematické, protože k jeho potopení došlo v sedmimetrové hloubce řeky Labe. Potopený stavební stroj se podařilo vytáhnout dělníkům až za deset dní po nehodě za pomoci speciálního jeřábu. Poté museli přijít na řadu potápěči, kteří rozřezali ponton na tři kusy. Ty nakonec vytáhl z Labe speciální jeřáb.