Té se účastní vozy, které jsou starší víc jak třicet let. Majitelé dovezli od opravdu historických veteránů, přes škodovky až po nádherné sporťáky.

Kaskadérka z Ústí relaxovala

Natália Krupičková z Ústí nad Labem je tradičním účastníkem. „Jezdím profesionálně rallye a dokonce jsem i filmová kaskadérka na Barrandově. Ústeckou veterán rallye beru jako relax a taky koníček. Účastním se jí pravidelně a každým rokem je to lepší. Hodně cestuji po světě a to výhradně sama. Nedávno jsem se vrátila z dlouhé cesty po Indii a proto mi dnešní vedro připadá doslova úžasné."

Rallye absolvovala s unikátním vozem Marlin Mk 1, jde o zakázkovou výrobu z Velké Británie z roku 1968. Speciální dvoumístná karoserie je z hliníku, proto vůz váží jen 680 kg. Je postavená na podvozku Triumph Spitfire, motor má obsah 1500 ccm. Auto jezdí rychlostí až 170 km/hod.

„Dneska jedeme spíše vyhlídkovou jízdu, takže spotřeba je slušných 9 litrů na 100 km, ovšem když na to šlápnu, vezme si klidně 13 litrů," usmála se Krupičková.

Barkas brzdili vlastními těly

Naposledy jako spolujezdec svého otce jel sedmnáctiletý Petr Mládek mladší z Teplic. „Už si dělám řidičák, příští rok budu řídit. Ke staré Octávii nám před časem přibyl úplně první typ Trabanta, se kterým jedem letos poprvé. Dostali jsme ho jako vrak zadarmo od lidí, kteří se ho chtěli zbavit a postupně zrenovovali. Doufám, že za rok mi táta jeden z našich veteránů půjčí."

Pravidelně jezdí se svojí Škodou Octavia z roku 1960 taky manželé Bartákovi z Teplic. Letos měli i adrenalinový zážitek.

„Bylo to těsně před startem na Míráku v Ústí, když se zničehonic rozjel zaparkovaný Barkas. Koukáme a řidič nikde, tak jsme auto chytali a brzdili vlastními těly. Zjistilo se, že měl sice zataženou ruční brzdu, ale vyhozený kvalt, no a ručka moc nefunguje," popsala Marcela Bartáková.

61 let za řídítky silných motorek

Legendární každoroční účastnicí Ústecké veterán rallye je Libuše Šulcová z Průhonic se silnou motorkou slavné britské značky B.S.A.

„Na motorce jsem začala jezdit, když mi bylo osmnáct. To bylo před 61 lety. Můj tchán měl spolu s bratrem výhradní zastoupení motocyklů B.S.A. pro Československo, proto jsem této značce věrná. Celkem máme doma čtyři stroje, na Ústeckou rallye jezdím na mašině z roku 1928 se sajdkárou, která váží 270 kilo a má motor 770 ccm. Díky skvělé spolujezdkyni, která perfektně vyvažuje a vyrovnává stroj v zatáčkách, se to dá i v mém věku zvládnout," vyznala se Šulcová.