Vedení kraje to utvrzuje v úmyslu založit vlastní dopravní podnik. V průběhu minulého týdne už se kvůli tomu sešla i pracovní skupina.

Čtěte více. Vlastní autobusová doprava by kraj vyšla na půl miliardy ročně

Informaci potvrdil náměstek hejtmana Jaroslav Komínek. „Zvažovali jsme čtyři varianty. Nakonec jsme se rozhodli zastupitelstvu předložit vznik krajského dopravce. Rozsáhlý materiál bude obsahovat analýzy finanční i provozní. Víme, že šest dalších krajů už zvažuje založení vlastní dopravy," řekl Komínek.

KRAJ ZVAŽUJE POKUTU

Upozornil také na vzrůstající kritiku společnosti BusLine. Na její služby si prý stěžují cestující i krajští kontroloři. Není to poprvé. Podobný problém řešili minulý rok.

„Společnost nenasazuje ty stroje, které jsou ve smlouvě. Objevují se na jiných komerčních linkách dopravce a místo nich jezdí takové, které nevyhovují velikostí ani stářím. Dokonce nesplňují ani parametry zálohových vozů," podotkl Jaroslav Komínek.

Kraj proto zvažuje pokutu a dopravci zaslal dopis s upozorněním, že porušuje smlouvu. Předseda představenstva BusLine Radek Chobot se brání s tím, že denně vypravují tisíce spojů pro Ústecký kraj.

Více v rozhovororu s Radkem Chobotem: Krajská dopravní firma by byla příležitost pro korupci

„Naší prioritou je odvézt lidi z bodu A do bodu B. Občas máme provozní problémy, nepopíráme je, jsou jich desítky, denně se něco stane. Za to se cestujícím omlouváme," uvedl. Podle Chobota jejich autobusy v Ústeckém kraji najedou 120 tisíc kilometrů ročně, zatímco průměr na republiku činí o polovinu méně.

Náměstek Komínek oponuje tím, že má BusLine omezit sponzorské aktivity. „Cestující, Ústecký kraj a jistě i řidiči by ocenili, kdyby společnost BusLine investovala do veřejné dopravy a ne do hokeje a fotbalu," poznamenal.

Společnost ale tvrdí, že ve skutečnosti do hokeje peníze neinvestuje. „Pouze jsme oficiální dopravce hokejového svazu, dáme jim malou slevu a oni nám umožní reklamu," vysvětlil Chobot.

Mohlo by vás zajímat: Ústecký řidič vydělává 108 Kč na hodinu. V trolejbusu chce být až do důchodu