VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hejtmanství chce skončit se soukromými dopravci

Ústí nad Labem - Z nedodržování smlouvy obviňuje Ústecký kraj dopravní společnost BusLine. Vytýká jí, že na krajských linkách na Ústecku používá nevhodné autobusy.

27.3.2017
SDÍLEJ:

Zelený autobus. Ilustrační foto. Foto: Deník/Roman Nešetřil

Vedení kraje to utvrzuje v úmyslu založit vlastní dopravní podnik. V průběhu minulého týdne už se kvůli tomu sešla i pracovní skupina.

Čtěte více. Vlastní autobusová doprava by kraj vyšla na půl miliardy ročně

Informaci potvrdil náměstek hejtmana Jaroslav Komínek. „Zvažovali jsme čtyři varianty. Nakonec jsme se rozhodli zastupitelstvu předložit vznik krajského dopravce. Rozsáhlý materiál bude obsahovat analýzy finanční i provozní. Víme, že šest dalších krajů už zvažuje založení vlastní dopravy," řekl Komínek.

KRAJ ZVAŽUJE POKUTU

Upozornil také na vzrůstající kritiku společnosti BusLine. Na její služby si prý stěžují cestující i krajští kontroloři. Není to poprvé. Podobný problém řešili minulý rok.

„Společnost nenasazuje ty stroje, které jsou ve smlouvě. Objevují se na jiných komerčních linkách dopravce a místo nich jezdí takové, které nevyhovují velikostí ani stářím. Dokonce nesplňují ani parametry zálohových vozů," podotkl Jaroslav Komínek.

Kraj proto zvažuje pokutu a dopravci zaslal dopis s upozorněním, že porušuje smlouvu. Předseda představenstva BusLine Radek Chobot se brání s tím, že denně vypravují tisíce spojů pro Ústecký kraj.

Více v rozhovororu s Radkem Chobotem: Krajská dopravní firma by byla příležitost pro korupci

„Naší prioritou je odvézt lidi z bodu A do bodu B. Občas máme provozní problémy, nepopíráme je, jsou jich desítky, denně se něco stane. Za to se cestujícím omlouváme," uvedl. Podle Chobota jejich autobusy v Ústeckém kraji najedou 120 tisíc kilometrů ročně, zatímco průměr na republiku činí o polovinu méně.

Náměstek Komínek oponuje tím, že má BusLine omezit sponzorské aktivity. „Cestující, Ústecký kraj a jistě i řidiči by ocenili, kdyby společnost BusLine investovala do veřejné dopravy a ne do hokeje a fotbalu," poznamenal.

Společnost ale tvrdí, že ve skutečnosti do hokeje peníze neinvestuje. „Pouze jsme oficiální dopravce hokejového svazu, dáme jim malou slevu a oni nám umožní reklamu," vysvětlil Chobot.

Mohlo by vás zajímat: Ústecký řidič vydělává 108 Kč na hodinu. V trolejbusu chce být až do důchodu

Autor: Janni Vorlíček

27.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Velká rekonstrukce plynu a kanalizace ve čtvrtek 21. září dopoledne uzavřela na dva až tři týdny křižovatku Dlouhá - Pařížská.
5

FOTO: V centru Ústí začalo dopravní peklo. Potrvá minimálně tři týdny

Petr Kušnierz u ústeckého soudu, archivní foto.

Soud vrátil případ Kušnierze a Vráblíka k došetření

Chabařovice poprvé vyhrály! Slaví i Chuderov

Ústí n. L. - Fotbalisté Chabařovic poprvé v 1. B třídě zvítězili! V derby slaví i Chuderovští.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Ústecký kraj - Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Po dálnici D8 u Prackovic teď mohou řidiči půl roku jezdit ve všech pruzích

Ústecký kraj /FOTOGALERIE/ – Na jaře čeká prackovickou estakádu další betonování. Přijde na 50 milionů korun, bude trvat zhruba půl roku.

Na silnici a u kolejí leželo devět mrtvých divokých prasat

Ústí nad Labem - V Děčínské ulici ležela na silnici tři mrtvá divoká prasata, na železničním náspu pak dalších šest.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení