VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ústecký řidič vydělává 108 Kč na hodinu. V trolejbusu chce být až do důchodu

Ústí nad Labem – Uprostřed stávkové pohotovosti řidičů linkových autobusů působí ústecký dopravní podnik jako oáza klidu. Jan Vavřinec, který jezdí s trolejbusem, by s šoféry z jablonecké firmy BusLine nebo teplické Arrivy neměnil ani za nic. Na rozdíl od nich dostal přidáno už před několika měsíci.

3.3.2017
SDÍLEJ:

Řidič trolejbusu Jan Vavřinec.Foto: Deník/Jan Vraný

„My vlastně už máme těch 90 korun dlouho. Od léta nám odbory vyjednaly navýšení o dalších 10 korun. Takže ano, i když by to mohlo být lepší, jsem spokojený a do práce chodím dokonce velmi rád," líčí Jan Vavřinec, který za volantem trolejbusu ústecké MHD sedí už skoro 10 let. O plánované stávce řidičů čtěte: Zelené autobusy nepojedou 24 hodin

Stejně jako ostatní řidiči dopravního podniku teď vydělává 108 korun na hodinu. K tomu má ještě různé benefity. Stávkovat se proto 8. března nechystá.

SNÁŠÍ I VULGARITY

V podniku pracuje Jan Vavřinec i se svou manželkou. „Máme čtyři děti a za tu dobu nám vedoucí vždycky vyšli vstříc, co se týkalo pracovní doby, udělení volna či dovolené. Rád bych tu pracoval až do důchodu, když to vyjde," říká řidič.

Jeho nadřízený Jindřich Šindelář, vedoucí střediska Trolejbusová doprava DPMÚL, svého podřízeného považuje za jednoho z nejlepších zaměstnanců. „Nic není problém, vždycky se s ním dalo nějak dohodnout, když to bylo potřeba," připomíná Šindelář.

Přitom práce řidičů trolejbusů není vůbec jednoduchá. Musí snášet vulgarity od nepřizpůsobivých cestujících, pracují o víkendech, chodí na ranní, odpolední i noční směny a k tomu na dělené směny ve špičkách. Přečtěte si: Vlastní autobusová doprava by kraj vyšla na půl miliardy ročně

S BERLEMI DOŠLA AŽ NA DISPEČINK

Ústečtí řidiči musí obsloužit přes 49 kilometrů trolejbusových tratí. Ta nejdelší je na lince číslo 51 měří skoro 11,5 kilometru. K tomu jim slouží 43 starších trolejbusů, 28 nových a čtyři krátké.

„Zažil jsem už hodně nepříjemného, hlavně na linkách do Mojžíře a Předlic. Na druhou stranu jsem například pomohl jedné stařence o berlích nastoupit do schodů. Ona i s těmi berlemi pak došla na dispečink, aby mě mohla pochválit. Tehdy mě to moc potěšilo," dodává Jan Vavřinec.

Mohlo by vás zajímat: Do Krásňáku a Předlic chtějí nastěhovat sociálně slabé, město se brání

Výstavy padly, obrazy se vrátily autorům. Ústí má první oběť druhé vlny EET

Když chcete informace, musíte být důslední


Autor: Janni Vorlíček

3.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Z archivu Olgy Roučkové.
7

První česká žena na čtyřkolce, která bude na Dakaru, je z Děčína!

V národním parku objevili vzácného netopýra Saviova.

V národním parku objevili vzácného netopýra

Na hradbách Střekova strašil slavný hudební skladatel Richard Wagner

Střekov - Uplynulo 175 let od návštěvy Richarda Wagnera na Ústecku. Připomínku chystá pouze hrad Střekov. Tuto neděli.

Dostáváme hodně branek, není to dobré, ví Antonín Melka

Ústí nad Labem /ROZHOVOR/ - Slovan má zatím k ideálním výkonům v přípravě daleko. Hoří především obrana.

Taxíky připomínají auta Veřejné bezpečnosti. Bát se jich nemusíte

Ústí nad Labem /ROZHOVOR/ - Na žluto-bílé nízkonákladové taxíky si kvůli levné ceně počkáte večer i celou hodinu. 

Petr Gandalovič: Netušili jsme, kde se voda zastaví

Ústí nad Labem /ROZHOVOR/ - Po povodních v roce 2002 nastoupil do funkce primátora Ústí nad Labem. S jejich následky se Petr Gandalovič musel poprat a zajistit, aby zkáza v příštích letech nedosáhla takového rozsahu

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení