Jak zákazník pozná kvalitu piva, když si ho nechá načepovat?
V první řadě by se měl zaměřit na výčep. To hodně napoví. Stává se, že výčepní má roztočených více půllitrů a pak pivo různě přelévá. Když dostanete pivo na stůl, je dobré začít od sklenice. Neměla by být teplá. Na vnitřní stěně nesmí ulpívat bublinky. Pivo by mělo být jiskrné, mít zlatavou barvu a bohatou pěnu, skládající se z drobných bublinek.

Co všechno určuje kvalitu piva?
Hlavně suroviny, ze kterých je uvařené. Také podmínky a technologie samotné výroby. Poslední, co výrazně ovlivní kvalitu piva, je jeho stáčení. Jde o nejcitlivější proces. Při špatném stáčení může pivo zoxidovat nebo se do něho mohou dostat nechtěné kvasinky nebo bakterie.

Jak udržet pivo nejdéle čerstvé?
Pivo by nemělo být hlavně vystaveno slunci, vysokým teplotám nebo naopak mrazu. Také záleží na tloušťce stěny půllitru. Sklo působí, jako izolátor, takže čím silnější tím lepší. Také je důležité, aby mělo pěnu. Ta brání jeho oxidaci.

Má vliv na kvalitu piva, když si ho host nechá načepovat do keramického korbele nebo do skla?
Hostům restaurací bych doporučoval pít pivo raději ze sklenice než z keramického půllitru. Mohou si tak zkontrolovat jeho čirost, barvu a míru. Přes keramiku nic z toho neuvidí. Navíc sklo je méně porézní. Tudíž se dá lépe umýt. Nehrozí tak, že v pórech zůstanou různé pachuti z předešlých nápojů nebo piv.

Jak se snaží společnost Heineken školit personál restaurací, jak mají pečovat o pivo?
V první linii obchodní zástupce poučí restauratéra. Také naši obchodní sládci výčepní učí, jak s pivem zacházet. Jsou restaurace, které mají certifikát kvality. V těchto zařízeních garantujeme hostovi, že se mu dostává toho nejkvalitnějšího piva z naší produkce.