„Máme takový nápad, že bychom pořídili sedm až deset trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem v rámci dotačního programu ITI," potvrdil Libor Turek, ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem.

Ústecký kraj přesto slibuje pokud možno co nejdelší dobu průjezdnosti „Benešáku". „Snahou bude, aby městská doprava byla zachována na mostě co nejdéle," řekl novinářům hejtman Oldřich Bubeníček. Více o rekonstrukci: Benešův most přikryjí ocelové sítě, drolí se

POKUD NEDOSTANOU DOTACI, NASADÍ AUTOBUSY

V podstatě by bateriové trolejbusy fungovaly tak, že by řidič na začátku objízdné trasy odpojil sběrače proudu od elektrické trakce, na baterii přejel přes Mariánský most a zase je připojil na druhé straně řeky. Trakce totiž vede právě jen přes Benešův most.

„Kdyby dotační program zkolaboval, což se nepředpokládá, tak bychom teprve pak nasadili autobusy," pokračoval Libor Turek s tím, že by se speciální bateriové trolejbusy mohly hodit i do budoucna. „Mohli bychom prodloužit linky, kde nejsou natažené dráty. Třeba do Trmic," řekl.

Ústecký kraj, kterému most patří, zaplatí opravy ze své kasy. Teď kvůli tomu ve výběrovém řízení vybere firmu, která připraví potřebnou stavební dokumentaci a provede další přípravné práce. Zakázka přijde na zhruba 6,8 milionu korun.

Zatím specializovaná firma už na mostě připevnila ocelové sítě, zachytávají vydrolené kusy betonu. Loňská diagnostika odhalila nevyhovující stav železobetonové mostovky nebo dilatačních spár.

Čtěte také: Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah