Někteří radní přitom opakovaně deklarovali, že se chtějí takzvaného reklamního zamoření v centru Ústí zbavit. Podle některých obyvatel města ale nyní dělají opak.

Plní nařízení

„Nechápu, proč hned doprostřed hlavního náměstí v centru města umístí něco tak nevzhledného. Ani divadelní billboard se mi nelíbil, ale měl smysl. Lákal lidi k návštěvě kulturního představení," rozčiluje se Ústečanka Miroslava Blasníková.

Podle Jitky Stuchlíkové z ústeckého magistrátu ale radnice jen plní nařízení, která se zavázala dodržovat při přijetí dotace na inteligentní zastávky. „Její součástí je takzvaná publicita. Tento billboard jsme zveřejnit museli," vysvětlila.

Upozornila, že podle pravidel, které město dostalo nakázané, bude muset zveřejnit hned tři billboardy vedle sebe. V centru Ústí prý budou až do konce roku. „Rozhodli jsme se, že je ale přemístíme na nějaké jiné místo, kde nebudou tolik vadit ve veřejném prostoru," dodala Stuchlíková.

Epidemie reklam

Někteří radní v čele s náměstkem Martinem Hausenblasem proti reklamě v Ústí bojují. „Podle mých informací máme v našem městě umístěno 5 700 reklamních poutačů. To je naprostá epidemie," prohlásil před nedávnem.

Radnice tak jeden billboard před magistrátem odstranila. Zmizet musely reklamy i z některých budov a z vnějších prostor sportovišť. Za to se město například od opozičního zastupitele Jiřího Madara dočkalo kritiky, protože tak klesly příjmy klubů.