Nově se rozjede i zubrnická lokálka. Krajský úřad podpořil také provoz lodní dopravy mezi Ústím nad Labem a Litoměřicemi.

Netušené pohledy na trať

Do skanzenu v Zubrnicích se mohou Ústečané vydat lokálkou již 25. března. Vlakový spoj mezi nádražím v ústecké čtvrti Střekov a Zubrnicemi chyběl, lokálka vyjela jen výjimečně. Na trati teď dobrovolníci odstraňují náletové dřeviny.

„Díky tomu se cestujícím otevřou netušené pohledy na trať, ze kterých budou mít radost zejména fotografové. Probíhá také rozvoz pražců a příprava na velkou březnovou výměnu pražců, která se musí stihnout do zahájení pravidelného provozu na konci měsíce," uvádí se na stránkách Zubrnické museální železnice.

O víkendech a svátcích budou jezdit vlaky také na Švestkové dráze, která vede z Mostu do Lovosic, a Doupovské dráze mezi Kadaní a Žatcem. Zachována bude díky penězům kraje turistická linka Česká Kamenice - Kamenický Šenov a linka Libochovice - Mšené Lázně - Roudnice nad Labem.

„Krajský úřad Ústeckého kraje zaplatí za provoz těchto tratí 4,414 milionu korun," uvedla mluvčí kraje Lucie Dosedělová.

Kozí dráha v ohrožení

Na zmíněných tratích kraj v minulosti přestal objednávat linkovou dopravu. Přilehlé obce pak začaly ze svého a s krajským příspěvkem financovat provoz o letních prázdninách. Výsledkem bylo oživení turistického ruchu, některé vlaky jezdí zcela vytíženy. Nyní budou moci cestující v historických vlacích uplatnit integrované jízdenky.

Oblíbená Kozí dráha letos ale zřejmě vůbec jezdit nebude. Pravidelný vlakový provoz byl na dráze zrušen již před několika lety, v posledních letech tu probíhají různé zábavné jízdy pro veřejnost. Ty jsou ale letos v ohrožení.

Problémy začaly loni na podzim, kdy se na trať zřítilo několik kamenů, které poškodily koleje. „Do konce března bychom měli mít výsledky geologického výzkumu. Na jeho základě zvolíme další postup," říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.