Trolejbus Škoda 27Tr Solaris jeho výrobce, plzeňská Škoda Electric, výjimečně vybavila střední hnací nápravou. Právě ta zlepší jízdní vlastnosti busu při jízdě do vrchu.

Standardně jinak vůz pohání zadní náprava, celkem disponuje třemi. Uveze až 145 cestujících, z toho 50 sedících. Ti mohou pro nástup a výstup využít čtvery  dveře  a zároveň funkci kneelingu, kdy trolejbus sníží nástupní hranu ještě níže k obrubníku.

Mezi další bezpečnostní prvky pro cestující patří dveře, vybavené systémem zajištění proti sevření cestujícího se zpětným otevřením při doteku s překážkou. Prostor uvnitř trolejbusu je bez schodů a u druhých dveří najdou vozíčkáři manuálně ovládanou nástupní plošinu.

Ústecký dopravní podnik těchto trolejbusů koupil deset. Zbývajících 16 tvoří standardní typ 28 Tr.

Novinku v ústecké dopravě si budou moci lidé prohlédnout koncem července na vlastní oči. My již teď přinášíme „alespoň" fotografie, jak trolejbus vypadá.