Poslední kus kloubového trolejbusu, který byl v Čechách a na Slovensku v provozu, jezdil po Ústí téměř třicet let. Teď ho čeká vyřazení a následná odstávka.

„Bude sloužit jako zdroj náhradních dílů," přiblížil osud vozidla s evidenčním číslem 524 mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem Luboš Heřman.

Jízda do půlnoci

Přestože poslední cestující se s historickým vozidlem rozloučili už odpoledne, od 19 hodin se s ním projeli ještě nadšenci ze Společnosti historie a rozvoj veřejné dopravy (SHRVD).

„Jako příznivci veřejné dopravy jsme prakticky s každým vozem v Ústí měli podobnou rozlučkovou akci, takže jsme nemohli vynechat ani tento model," sdělil předseda SHRVD Tomáš Löster. Soukromá fotojízda trvala až do půlnoci.

Třínápravový trolejbus měří 17,5 metru a dosahoval maximální rychlosti 65 kilometrů za hodinu. K sezení nabízel 45 míst, 100 pak ke stání. Speciální kloubové spojení bylo tvořeno kulovým kloubem v podvozkové skupině předního a zadního vozu.

POSLEDNÍ JÍZDA jediného kusu trolejbusu Škoda 15 Tr v Ústí nad Labem.