VYBERTE SI REGION

Revoluce 
v parkování: Vize i obavy

Ústí nad Labem – Vyhnat z centra města auta, která zde stojí dlouhodobě, a zároveň vybrat do městské pokladny více peněz za parkovné. Takové záměry mají ústečtí radní v nové koncepci, kterou chtějí na konci ledna schválit.

16.1.2016
SDÍLEJ:

Aut je v centru Ústí mnoho, místa k parkování naopak ubývají. Jedno z velkých bylo zrušeno za obchodním domem Labe.Autor: DENÍK/Karel Pech

Kromě zdražení parkování počítá koncepce také s omezením celoročních karet, případně s jejich úplným zrušením. „Naší snahou je zaměřit se v centru města jen na krátkodobé parkování," sdělil náměstek primátorky Pavel Dufek.

Budou stát na nebezpečných místech

Podle dopravních odborníků ovšem může být efekt zcela opačný a lidé se začnou placení vyhýbat.

„Neulehčí to plynulosti, ani bezpečnosti dopravy. Lidem se ceny budou zdát drahé a začnou stát v křižovatkách a v nejrůznějších uličkách. Ve městě možná bude méně aut, ale začnou stát všude tam, kde se nesmí," myslí si dopravní expert BESIPu Jan Pechout.

Radní ovšem argumentují nutností vybrat více peněz. Ročně přitéká do městské kasy za parkování zhruba 3 až 4 miliony korun. „Oproti ostatním městům je ta cifra velice nízká," řekl náměstek primátorky Jiří Madar.

Městu se tak zamlouvají i varianty zřízení placených zón stání, kdy modré zóny jsou určeny pro parkování rezidentů s dlouhodobou parkovací kartou, oranžová a zelená zóna pak pro krátkodobé parkování návštěvníků.

Problémy jsou všude

„Zónování by se nám líbilo, protože praxe ve větších městech je běžná. Ale v Ústí musíme opatrně," naznačil Dufek. Zrušení současných ročních karet zatím radní neschválili.

Problémy s parkováním se ale nedotýkají pouze centra města.

„Peklo je všude, třeba u nás na Severní Terase dochází k obrovskému přetlaku. Nahlášených aut je pět tisíc, parkovacích míst máme ale jen tři a půl tisíce. V současnosti proto dobudováváme parkoviště v ulici Stavbařů pro zhruba sto aut, pracujeme také na projektu tří parkovišť v Doběticích pro dvě až tři stovky aut. Chceme situaci zklidnit," podotkl Dufek.

Novou koncepci parkování předloží do rady ředitel Městských služeb Miroslav Harciník. První změny představil magistrát už tento týden. Původní tříhodinové bezplatné parkování v mariánských garážích se zkrátí od února pouze na jednu hodinu zdarma.

„Jde o první krok ke komplexnější aktualizaci parkování v Ústí. Je to ale i kvůli tomu, že někteří řidiči ty tři hodiny zneužívali," komentoval Dufek. Dalším důvodem jsou i vysoké provozní náklady.

„Ztráta parkovacího domu se pohybuje kolem 750 tisíc korun ročně, dotujeme ji z našeho rozpočtu," upřesnil Harciník.

Autor: Kristián Šujan

16.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Hradem Střekov znělo excelentní britské blues

Střekov - Poprvé v životě v ČR, a hned na středověkém hradě, hrál v pátek 26. srpna kytarista a zpěvák Laurence Jones s triem. Zajímavé to bylo pro něj i pro publikum skvěle procítěné bluesové show

Dopravní horor: Kolony na příjezdech do Ústí trvají

Ústecko - Ať už přijíždíte do krajského města z jakékoliv strany, obrňte se trpělivostí. Poslední kilometry se změní v postávání a popojíždění krokem v koloně.

Osmdesátiprocentní podíl českých potravin v obchodech? Požadavek mimo mísu

Dvě třetiny až 80 procent potravinářského zboží v obchodech má být české. Vláda to má zařídit. S tímto požadavkem přišla agrární a potravinářská lobby na agrosalonu Země živitelka. Nekonečný seriál o vyděračských obchodních řetězcích a nebohých dodavatelích se tímto definitivně zařadil mezi filmy pro pamětníky z éry bolševika.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies