„Bydlím na kolejích a křižovatkou projíždím i několikrát denně. Nehody jsou tu na denním pořádku. Dle mého názoru by ideálním řešením byl kruhový objezd," myslí si student Šimon Dvořák.

Vedle křižovatky stojí také pivnice Karla Tippmanna. I on byl svědkem několika nehod. „Kdyby se posunuly oba přechody, které u křižovatky jsou, riziko nehod by se výrazně snížilo. Celkově by se nad tím měl zamyslet dopravní expert. Každý den tu přecházejí stovky studentů a je jen otázkou času, kdy to skončí tragicky," říká Tippmann.

Nepozornost řidičů

František Koutný z Oddělení prevence a dopravní výchovy Městské policie v Ústí vidí za vším nepozornost řidiče.

„Ten jede Klíšskou ulicí od křižovatky „Na Hvězdě" směrem buď vlevo do pokračující Klíšské ulice anebo rovně do Jateční. Řidič, který jede tímto směrem po relativně široké a frekventované ulici, se věnuje vozidlům jedoucích po hlavní silnici a při příjezdu na „problematickou" křižovatku je přesvědčený, že stačí dát přednost vozidlům, která jedou zleva Klíšskou anebo z protisměru Jateční. Bohužel většina z nich si neuvědomuje, že do křižovatky navíc z pravé strany ještě vyúsťuje ulice, která vede od koupaliště," komentuje Koutný s tím, že právě tato ulice, přestože je úzká, málo frekventovaná a v blízkosti parkoviště, je plnohodnotnou pozemní komunikací s předností aut přijíždějících zprava.

Kruhový objezd?

„Řidičovu pozornost odvádí i blízkost přechodu pro chodce," přiznává Koutný, který dodává, že přestože řidiči vidí logické řešení ve stavbě kruhového objezdu či zavedení semaforu, nejde o řešení jednoduché.

„Zhotovit kruhový objezd by bylo vzhledem k malému prostoru a trolejbusovému provozu složité a neobešlo by se bez záboru dalších přilehlých pozemků. Instalace semaforů by situaci nevyřešila kvůli proměnné hustotě proudů vozidel z různých směrů," uzavírá Koutný.