„Vyjížděl jsem krátce po půl z města a k cukrovaru jsem dorazil o nějakých dvacet minut později, ne-li víc," zlobil se Jaroslav Harapát, který bydlí ve zdejší Čajkovského ulici.

Podobně hovořil i Julius Bereš ze spolku Občané Vaňova. „V podstatě to paralyzovalo život ve Vaňově. Hodinu, dvě dojezd do města nebo 
k lékaři. Otřesné," stěžoval si.

Rozdělili patnáctku

Jak vysvětlil Milan Šlejtr, náměstek ředitele ústeckého dopravního podniku (DPMÚL), museli kvůli frézování silnice patnáctku rozdělit. Linka totiž vykazovala zpoždění i když jel autobus na opačnou stranu.

„Po rozdělení jsme jezdili do Božtěšic podle jízdního řádu. Do Vaňova, bohužel, nepravidelně. I v této situaci řidiči dodržují předepsané bezpečnostní přestávky," popsal náměstek Šlejtr.

Jedou silničkou

Potíže ale dopadají i mimo samotnou silnici I/30. Ústečtí řidiči našli cestu, jak se čekání v koloně vyhnout. „Zahnou u prvního viaduktu a mastí to na druhé straně podél trati snad i osmdesátkou," popisoval strasti zdejších lidí Jaroslav Harapát.

Silnice za tratí je velmi úzká. Sotva se tu vyhnou protijedoucí auta. Nenajdete tu chodníky, ani vodorovné značení. Přes terénní vlny a do zatáček není vidět. Což v kombinaci s rychlou jízdou vyvolává obavy chodců.

Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přitom 20. května uvedla, že rekonstrukce bude trvat ještě asi čtrnáct dní. „Je to jen hrubý odhad, panuje tu složitá situace," upozornila tehdy.
V úterý na otázky, kdy práce ve Vaňově skončí, neodpověděla. Ani proč kvůli omezení problémů na tak zatížené silnici, jako je ta podél Labe, raději ŘSD nedělá rekonstrukci přes noc.