Okresní soud před rokem rozhodl, že město musí zaplatit 183,9 milionu korun a úroky z prodlení.

Hutní montáže tehdy celkovou částku vypočítaly na zhruba 660 milionů korun, což je zhruba polovina městského ročního rozpočtu. Mluvčí soudu Markéta Morkusová řekla, že spor se nyní vede o zaplacení 215,299 milionu korun. První jednání ve věci je nařízeno na 5. června.

Procesní pochybení?

Mluvčí města Romana Macová sdělila, že „krajský soud vyslovil názor, že se okresní soud v řízení dopustil procesních pochybení, přičemž rozhodnutí okresního soudu bude zrušeno a věc mu bude vrácena k novému projednání".

Takovýto názor by však podle Morkusové musel krajský soud vyslovit v rozsudku, který by v této věci vydal. O odvolání proti napadenému rozsudku Okresního soudu v Ústí nad Labem se ale bude teprve rozhodovat.

Soudní poplatek

Okresní soud v roce 2013 také nařídil městu uhradit soudní poplatek 3,44 milionu korun. Hutní montáže město žalovaly kvůli 184 milionům za vícepráce spojené se stavbou Mariánského mostu, který byl otevřen v roce 1998 po pěti letech výstavby.

Městskou pokladnu vyšel na více než tři čtvrtě miliardy, což je téměř dvakrát tolik, než jaké byly původní plány. Konečná suma v té době představovala bezmála roční rozpočet města. Most se tak stal nejdražší dopravní stavbou, kterou od roku 1948 v zemi financovalo město.

Světová architektura

V roce 1999 byl most vybrán mezi deset nejkrásnějších staveb světové architektury 90. let, kde byl využit železobeton. Minulé vedení města zvažovalo prodej mostu Ředitelství silnic a dálnic. „Nějaká snaha minulého vedení zde byla, ale není k ní žádná relevantní dokumentace. Město se nyní pouze dotázalo ministerstva dopravy, zda mají povědomí o jednáních z minulosti," uvedl náměstek primátora Pavel Boček (nezařazený). Roční náklady na údržbu mostu jsou zhruba dva miliony korun.

V Ústí nad Labem je ještě most Dr. E. Beneše, jenž je ve vlastnictví kraje. V dlouhodobých plánech zatím Ústí nad Labem nemá žádný konkrétní návrh na další spojnici labských břehů.