V minulosti prý bylo pravidlem u většiny liniových staveb, že podhodnocený a nedostatečný geologický průzkum je příčinou změn během výstavby a následného prodražení. „Již dnes je však více než pravděpodobné, že zastižené odlišné geologické podmínky si vyžádají změny v řádech desítek miliónů korun," řekla Martina Vápeníková z centrály ŘSD na adresu nedostavěného úseku D8.

Vápeníková také přiznala, že geologický průzkum, který provedli v roce 1997 na stavbě D8 Lovosice – Řehlovic, nebyl dostatečný. „Možná i z důvodu omezeného přístupu do oblasti CHKO," pokračovala.

„České středohoří je známé jako oblast se značnými sesuvy, ale také s velmi proměnnou geologickou skladbou. Bohužel do dnešní doby není vlivem vleklých právních sporů stavba hotová do té míry, aby ŘSD mohlo konstatovat, že provedený geologický průzkum odpovídá skutečně zastiženým geologickým podmínkám," dodala Vápeníková.

Poslanec Jan Kubata (ODS) a zároveň člen hospodářského výboru slíbil, že se ŘSD zeptá určitě na podrobnosti. „Je to, co se týká dopravy, nejbolestnější záležitost Ústeckého kraje. Jelikož je to záležitost stará patnáct let, tak si umím představit, že je průzkum třeba dodělat. To, že se to prodraží, je samozřejmě nepříjemná věc. Já doufám, že ŘSD omezí jakýkoliv skluz v harmonogramu stavby na minimum."

Starosta Řehlovic Josef Macháček to ovšem komentoval znechuceně s tím, že teď se ŘSD rozhodně nemůže vymlouvat na ochránce přírody  nebo ekologické aktivisty. „Za ty roky, co stavbu zdržovaly soudní průtahy, tohle mohli na ŘSD mít dávno prověřené a zkontrolované. Takže mne taková prohlášení vysloveně udivují," dodal s tím, že čeká i průtahy.

Vápeníková ujistila, že to nebude mít na celkový časový harmonogram stavby vliv.