Stačilo, aby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo s rekonstrukcí silnice I/30. Právě ta již mezi objízdné trasy patří. „Kvůli rekonstrukci, nebo nehodě se okamžitě hlavní tah ucpe. Řidiči pak zajíždí do obce a vyhýbají se přes Moravany a další. Je to nebezpečné, protože ty silničky na takový nápor nejsou stavěné, auta tu stojí v kolonách," žehral na situaci starosta Dolních Zálezel Miroslav Suchý.

Peklo ale obci jen tak neskončí. Ačkoliv třeba dálniční křižovatka u Řehlovic je takřka hotová, mluvčí ŘSD Jan Studecký potvrdil, že zprovoznění dálnice D8 plánují na prosinec příštího roku. Teď mezi mimoúrovňovou křižovatkou Bílinka a tunelem Radejčín stavaři dokončují mosty a připravují obnovu trasy v místě sesuvu 
u Dobkoviček.

„Co nevidět začne stavba hlavní trasy u Řehlovic. Mimoúrovňová křižovatka je ve třetí etapě výstavby. Po měsíci sem převedeme provoz 
v obou směrech, abychom mohli stavět zbývající objekty," řekl mluvčí ŘSD.

Mluvčí ŘSD Jan Studecký také uvedl, že křižovatku Řehlovice dokončí současně 
s ostatními úseky stavby. 
„U Řehlovic jsme také navrhli standardní protihlukové stěny, dlouhé dohromady jeden kilometr," doplnil.

Jinými slovy, v Dolních Zálezlech a okolí budou mít lidé klid až za rok a tři měsíce.

Specialista na bezpečnost silničního provozu Jan Pechout přitom upozornil, že situace je tu opravdu velmi špatná. „Silnice I/30 u Labe je stavěná na běžnou hustotu silničního provozu, ne na kamiony. Jakmile má jeden defekt, hned vznikne kolona, protože je tak úzká, že kolem sebe dvě auta neprojedou. Řidiči jsou pak nervózní, riskují a předjíždí i v nepřehledných úsecích," řekl s tím, že kvůli úzké vozovce v podstatě nemůže ani policie zastavit auto, jehož řidič dělá nepřístojnosti. „Oni nemají kde," dodal Pechout.