VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trolejbusy v Ústí jsou téměř bez závad

Všebořice - Ve vozovém parku ústeckého dopravního podniku stojí 75 trolejbusů. Denně jich pak 58 slouží tisícovkám Ústečanů a návštěvníkům města.

22.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

Jen málokdo si však uvědomuje, jak náročné technické kontroly musejí trolejbusy před samotným výjezdem absolvovat, aby komfort a pohodlí cestujících byly co možná nejlepší.

Pravidelné kontroly jsou důležité

„Trolejbusy procházejí denním ošetřením maximálně po třech dnech provozu. Každý den před výjezdem je měřením překontrolován izolační stav vozu. Kromě toho jsou prováděny v závislosti na počtu ujetých kilometrů různé stupně plánované údržby v rozsahu dle návodu na údržbu dodaného výrobcem vozidla," vysvětluje mluvčí dopravního podniku Luboš Heřman s tím, že vlivem pravidelných a včasných kontrol nemají ústecké trolejbusy téměř žádné závady.

Jednou za dva roky je na voze navíc vykonána i technicko-bezpečnostní zkouška revizním technikem, která se dá přirovnat k technické prohlídce jako u osobního automobilu.

„Její součástí je i pravidelná revize elektrického zařízení. Na základě výsledků této prohlídky je trolejbusům povolen další provoz. U těch nejstarších trolejbusů, se kterými se počítá s vyřazením, se již neprovádí a jejich provoz končí dnem platnosti této zkoušky," zmiňuje Heřman.

Rozlučka s raritním trolejbusem

S jedním takovým se Ústí rozloučilo minulý týden. Šlo o poslední cedulový kloubový trolejbus Škoda 15Tr 02/6 s rokem výroby 1989, který byl v Česku a na Slovensku v provozu.

„Projel si své známé točny na Severní Terase, zamířil do centra a spokojeně se před půlnocí odebral do Všebořic, kde jeho spanilá jízda skončila. Vozidlo urazilo celkem 1 256 345 km během necelých 27 let provozu," doplnil Heřman.

Z pohledu laika nejevil trolejbus sebemenší známky toho, že by něco nefungovalo. „Naším cílem je, aby všechna svěřená vozidla byla v perfektním technickém stavu." uvedl vedoucí střediska údržby trolejbusů Petr Dolejš.

Unikátní vůz se prý řídil velmi dobře. „Navzdory svému stáří se vyznačoval vysokou spolehlivostí, odolností a jednoduchostí, kterou mu modernější vozy mohou jen závidět," řekl řidič Martin.

Autor: Kristián Šujan

22.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
K cestě z Lovosic do Píšťan a zpět mohou lidé nyní využít přívoz

Píšťany a Lovosice by mohla spojit lávka

Policie pátrá po Pavlu Švihlíkovi

Policie pátrá po nezvěstném Pavlu Švihlíkovi z Teplic

V Tisé začaly opravy silnic

Tisá - Opravu a rekonstrukci silnic zahájila radnice v Tisé. Silnice za čerpací stanicí dostane 220 metrů nového povrchu a veřejné osvětlení.

Spory skončily smrtí. Žena bodla přítele do zad dlouhým nožem

Ústí nad Labem – Podle znalce měla obžalovaná při útoku nejméně dvě promile alkoholu. Její druh na tom nebyl jinak.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Libouchec ovládl derby se Střekovem. Málem jsem omdlel, řekl kouč Strádal

Libouchec - Standardní situace a rychlé brejky, to byly dvě hlavní zbraně fotbalistů Libouchce. V derby se Střekovem dotáhli poločasové vedení až k výhře 4:2. „Rychle jsme prohrávali, myslel jsem, že omdlím," povídal kouč Libouchce Václav Strádal.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies