VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trolejbusy v Ústí jsou téměř bez závad

Všebořice - Ve vozovém parku ústeckého dopravního podniku stojí 75 trolejbusů. Denně jich pak 58 slouží tisícovkám Ústečanů a návštěvníkům města.

22.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

Jen málokdo si však uvědomuje, jak náročné technické kontroly musejí trolejbusy před samotným výjezdem absolvovat, aby komfort a pohodlí cestujících byly co možná nejlepší.

Pravidelné kontroly jsou důležité

„Trolejbusy procházejí denním ošetřením maximálně po třech dnech provozu. Každý den před výjezdem je měřením překontrolován izolační stav vozu. Kromě toho jsou prováděny v závislosti na počtu ujetých kilometrů různé stupně plánované údržby v rozsahu dle návodu na údržbu dodaného výrobcem vozidla," vysvětluje mluvčí dopravního podniku Luboš Heřman s tím, že vlivem pravidelných a včasných kontrol nemají ústecké trolejbusy téměř žádné závady.

Jednou za dva roky je na voze navíc vykonána i technicko-bezpečnostní zkouška revizním technikem, která se dá přirovnat k technické prohlídce jako u osobního automobilu.

„Její součástí je i pravidelná revize elektrického zařízení. Na základě výsledků této prohlídky je trolejbusům povolen další provoz. U těch nejstarších trolejbusů, se kterými se počítá s vyřazením, se již neprovádí a jejich provoz končí dnem platnosti této zkoušky," zmiňuje Heřman.

Rozlučka s raritním trolejbusem

S jedním takovým se Ústí rozloučilo minulý týden. Šlo o poslední cedulový kloubový trolejbus Škoda 15Tr 02/6 s rokem výroby 1989, který byl v Česku a na Slovensku v provozu.

„Projel si své známé točny na Severní Terase, zamířil do centra a spokojeně se před půlnocí odebral do Všebořic, kde jeho spanilá jízda skončila. Vozidlo urazilo celkem 1 256 345 km během necelých 27 let provozu," doplnil Heřman.

Z pohledu laika nejevil trolejbus sebemenší známky toho, že by něco nefungovalo. „Naším cílem je, aby všechna svěřená vozidla byla v perfektním technickém stavu." uvedl vedoucí střediska údržby trolejbusů Petr Dolejš.

Unikátní vůz se prý řídil velmi dobře. „Navzdory svému stáří se vyznačoval vysokou spolehlivostí, odolností a jednoduchostí, kterou mu modernější vozy mohou jen závidět," řekl řidič Martin.

Autor: Kristián Šujan

22.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Labuť se zatoulala do města. Procházela se po silnici u stadionu.

Labuť se zatoulala do města. Procházela se po silnici u stadionu

Blades. Ilustrační foto.

Šance pro Blades! Z druhé ligy postoupí oba finalisté

VIDEO: Pomozte neštěmickým policistům vypátrat zloděje

Neštěmice - Policisté společně s kriminálkou pátrají po dosud neznámém zloději. Ten se v polovině měsíce prosince loňského roku v obchodím centru v Neštěmicích v době mezi 13.20 a 14 hodinou vloupal do zaparkovaného auta Mitsubishi Outlander.

Obleva ani deště podle ŘSD neovlivnily stabilitu D8 u Prackovic

Prackovice nad Labem - Silné deště ani tání sněhu neovlivnily stabilitu úseku dálnice D8 přes České středohoří. Uvedl to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Stavaři dokončují kotvící prvky kolem estakády u Prackovic, kde je provoz od prosincového otevření svedený do jednoho jízdního pruhu. Omezení potrvá ještě asi dva měsíce.

Soud s bývalým vedením Úštěku zatím nezačne

Ústí nad Labem - Ústecký krajský soud odročí na neurčito hlavní líčení v případu podezření z dotačních podvodů, ve kterém čelí obžalobě čtyři lidé včetně bývalého starosty města Úštěk Bohumíra Jasanského a jeho místostarostky Marie Trnkové (oba nezávislí).

Povodně na dolním toku Labe vodohospodáři neočekávají

Ústí nad Labem - Povodně na dolním toku Labe v Ústeckém kraji podle vodohospodářů nehrozí. Do koryta největší české řeky se vejde voda z tajícího sněhu, dešťové srážky i voda z přítoků. Klidní jsou i lidé ve Varnsdorfu, kde řeka Mandava průběžně dosahuje k prvnímu povodňovému stupni, nebo v Hřensku na Děčínsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies