VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trolejbusy v Ústí jsou téměř bez závad

Všebořice - Ve vozovém parku ústeckého dopravního podniku stojí 75 trolejbusů. Denně jich pak 58 slouží tisícovkám Ústečanů a návštěvníkům města.

22.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

Jen málokdo si však uvědomuje, jak náročné technické kontroly musejí trolejbusy před samotným výjezdem absolvovat, aby komfort a pohodlí cestujících byly co možná nejlepší.

Pravidelné kontroly jsou důležité

„Trolejbusy procházejí denním ošetřením maximálně po třech dnech provozu. Každý den před výjezdem je měřením překontrolován izolační stav vozu. Kromě toho jsou prováděny v závislosti na počtu ujetých kilometrů různé stupně plánované údržby v rozsahu dle návodu na údržbu dodaného výrobcem vozidla," vysvětluje mluvčí dopravního podniku Luboš Heřman s tím, že vlivem pravidelných a včasných kontrol nemají ústecké trolejbusy téměř žádné závady.

Jednou za dva roky je na voze navíc vykonána i technicko-bezpečnostní zkouška revizním technikem, která se dá přirovnat k technické prohlídce jako u osobního automobilu.

„Její součástí je i pravidelná revize elektrického zařízení. Na základě výsledků této prohlídky je trolejbusům povolen další provoz. U těch nejstarších trolejbusů, se kterými se počítá s vyřazením, se již neprovádí a jejich provoz končí dnem platnosti této zkoušky," zmiňuje Heřman.

Rozlučka s raritním trolejbusem

S jedním takovým se Ústí rozloučilo minulý týden. Šlo o poslední cedulový kloubový trolejbus Škoda 15Tr 02/6 s rokem výroby 1989, který byl v Česku a na Slovensku v provozu.

„Projel si své známé točny na Severní Terase, zamířil do centra a spokojeně se před půlnocí odebral do Všebořic, kde jeho spanilá jízda skončila. Vozidlo urazilo celkem 1 256 345 km během necelých 27 let provozu," doplnil Heřman.

Z pohledu laika nejevil trolejbus sebemenší známky toho, že by něco nefungovalo. „Naším cílem je, aby všechna svěřená vozidla byla v perfektním technickém stavu." uvedl vedoucí střediska údržby trolejbusů Petr Dolejš.

Unikátní vůz se prý řídil velmi dobře. „Navzdory svému stáří se vyznačoval vysokou spolehlivostí, odolností a jednoduchostí, kterou mu modernější vozy mohou jen závidět," řekl řidič Martin.

Autor: Kristián Šujan

22.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
MARTIN KOLOMÝ skončil na 11. místě.

"Stezka ukázala správný směr," ví Kalivoda

Pétanque - ilustrační snímek

Populární pétanque si už brzy zahrají lidé v Neštěmicích

Pokladna divadla je zavřená, jeho lístky ale nabízí Palác Zdar

Ústí nad Labem - Pokladna Severočeského divadla má dovolenou do středy 16. srpna.

Jaroslav Kubera: Novoroční projev mám v hlavě, pak ho stačí jen dopilovat

Teplice /ROZHOVOR/ - Místopředseda Senátu České republiky a primátor Teplic Jaroslav Kubera (ODS) se může ucházet o post prezidenta. Nasbíral mezi kolegy v horní komoře parlamentu více než deset potřebných podpisů. 

ROZHOVOR: Snad se od Američanů přiučíme práci s mládeží, doufá Čaloun

Včera večer začalo v Ústí nad Labem pod hlavičkou Slovanu hokejové soustředění mládeže. Potrvá až do soboty a letos se ho účastní vůbec poprvé i mladíci ze zámoří, konkrétně hokejisté Chicaga Blackhaws, ročník 2003. Kromě toho povede mladíky řada slavných hokejistů, například Martin Štěpánek, Milan Hejduk či Jan Čaloun, který celou akci přibližuje. Celé soustředění má navíc charitativní podtext, závěrečný turnaj bude zdarma přístupný i veřejnosti.

Chmelnice jsou méně plné, o úrodě rozhodnou nejbližší dny

Ústecký kraj – Chladné a suché měsíce neprospěly rostlinám na konstrukcích. Teď by potřebovaly vláhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení