VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Turistická značka by mohla vést po traťovém tělese

Ústecko - Spolek Muzeální železnice sídlící v Zubrnicích se snaží obnovit celý úsek bývalé železniční trati z Velkého Března do Úštěku. V loňském roce odkoupil její další část u bývalé zdejší stanice a jeho poslední aktivitou za podpory obce Lovečkovice je položení kolejiště před tamní železniční stanicí.

21.5.2017
SDÍLEJ:

Vedoucí značkařů v litoměřickém okrese Jan Pásler ukazuje, kudy by mohla vést kratší trasa k sedlu. Foto: Deník/Václav Sedlák

Uvažuje se i o tom, že by v dalším navazujícím úseku z Lovečkovic do Levína mohla vést nová turistická trasa, která by se později mohla protáhnout až do Úštěku.

K plánům přispívá i Klub českých turistů (KČT), který chce v tělese bývalé železnice od bývalého nádraží vyznačit červenou značkou turistický chodník směřující k Sedlu.

„Nechceme, aby cesta vedla po frekventované silnici, ale příjemnou trasou u rybníku Chmelař, nejlépe po tělese bývalé železniční trati. Našli jsme pochopení u Muzeální železnice, ale současně stojíme před několika problémy, pro jejichž vyřešení chceme požádat o pomoc úštěckou radnici. Těleso je totiž zarostlé náletovými dřevinami a v jednom úseku vede blízko chat, což se nelíbí jejich majitelům. Starosta Pavel Kundrát nám přislíbil pomoc v obou záležitostech," uvedl Jan Pásler, člen komise značení KČT v Ústeckém kraji.

„Je to i náš zájem, aby turisté, kteří k nám přijedou, mohli bez tápání absolvovat cestu za krásami Českého středohoří. Naše město chce, aby mu KČT na oplátku podle možností pomohl propagovat turistickou cestu ke Konojedským bochníkům nebo také ke skalnímu útvaru Opičí hlavy," vysvětli starosta.

Klub v litoměřickém okrese pečuje o zhruba 400 kilometrů značených turistických cest, každý rok asi třetinu obnovuje. Dvacet značkařů, kteří většinou pracují ve dvojicích, má v období vegetace dost práce. Za den zvládnou při frekvenci kilometr za hodinu zkontrolovat a obnovit značení na pěti až šesti kilometrech cest.

„Většina cest je dobře značena a bez větších obtíží zdolatelná, ale máme zde i několik problémových úseků. Týká se to například Radobýlu, ke kterému vedou cesty uprostřed křovisek, kde není místo pro položení značek. Řešením by byla instalace větších kamenů, které ovšem musejí mít podle ochránců přírody krajinný původ. Dalším úsekem, jenž nám dělá potíže, je pěšina z Hostěnic proti proudu řeky Ohře, procházející chráněným přírodním územím, která na svahu ujíždí a je třeba ji upravit," dodává Jan Pásler.

Autor: Václav Sedlák

21.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hasiči a policisté krotili divokou vodu.
36

FOTO: Hasiči a policisté cvičili v Roudnici na divoké vodě

Záchrana lachtana Gastona.
11

FOTO: Boj s velkou vodou prohrál. V srdcích lidí ale Gaston zůstal

Škola v Chabařovicích dostane nová okna

Chabařovice - Nová okna právě dostává základní škola v Chabařovicích u náměstí.

Císař Karel IV. pobude na jarmarku v Úštěku celou sobotu

Úštěk – Pestrý program na 13 scénách a přes 200 vystupujících a řemeslníků, to je vizitka historického jarmarku v Úštěku. 

Inventura k polovině měsíce: Policie vyšetřovala v kraji již 720 nehod

Ústecký kraj - V sedmi okresech Ústeckého kraje v srpnu až do půlnoci úterý 15. srpna dopravní policie vyšetřovala již 720 dopravních nehod.

Slovan otočil skóre, vedení však neudržel. Kadaň mu oplatila porážku

Ústí n. L. - Hokejisté Ústí nezvládli reparát za výkon v Benátkách a padli i doma s Kadaní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení