VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ústí uzavře ulici před muzeem. Kvůli tramvaji

Ústí nad Labem - Jen přesun poslední ústecké tramvaje z depa v Předlicích do centra by stál desetitisíce.

14.5.2017
SDÍLEJ:

Legendární stroj z roku 1960 s označením T2, který už deset let chátrá 
v depu dopravního podniku v Předlicích, se rozhodla zachránit parta nadšenců 
z Ústí.Foto: Deník/Karel Pech

Před muzeem by své místo mohla najít poslední ústecká tramvaj, která už přes deset let chátrá v předlickém depu dopravního podniku. Pro její záchranu je vedení města ochotné uzavřít padesátimetrovou silnici v centru a mezi muzeem a Smetanovými sady vytvořit pěší zónu.

Přesun tramvaje je jednou z priorit na příští rok. „Je to ještě v plenkách. Vedení města si to představuje přibližně tak, že by uzavřeli pro auta Brněnskou ulici, pokud by policie souhlasila. Vznikl by volný prostor, pěší zóna spojující muzeum a park, kde by mohla tramvaj stát," upřesnila mluvčí magistrátu Romana Macová. Město přitom chtělo tramvaj původně instalovat přímo do Smetanových sadů.

CHTĚJÍ JI OPRAVIT

Uzavření Brněnské ulice bude zřejmě součástí celého komplexu dopravních opatření. „Nemůžeme se tedy vyjádřit pouze k tomuto dílčímu kroku. Policie by posuzovala změnu jako celek," uvedla policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.

Nápad má ale už teď své zastánce. „Silnice před muzeem je pro zlost. Jezdí tu spousta aut a chybí přechod. Jezdit se dá přece kolem hotelu o 50 metrů výš. Tramvaje hrály roli v dějinách Ústí a tady by měla důstojné místo," myslí si Ústečan Karel Vobecký.

Vše je ale otázkou peněz. Jen samotný transport tramvaje z Předlic do centra by mohl přijít na desetitisíce. „Pamatuji si první odhady, kolik by stála oprava. Miliony. To bychom sami nezvládli. Po odborné stránce, ani finančně," upozornil ředitel ústeckého dopravního podniku Libor Turek.

Stroj z roku 1960 s označením T2 jezdil po Ústí ještě začátkem 70. let. Když se komunistické vedení rozhodlo k 1. červnu 1974 tramvajovou síť zrušit, sloužil v Liberci. Pak skončil ve šrotu. Tam ho ale objevili obdivovatelé tramvajové dopravy z Ústecka.

Dnes je tramvaj zakrytá plachtou, aby nepodléhala zubu času, ale její stav není nejlepší. Leccos z interiéru shnilo, lak z ní oprýskává a koroze si pochutnává na všech kovových součástkách. „Zasloužila by si důstojné místo nebo alespoň odborně zakonzervovat, abychom o ni nepřišli," varoval Libor Turek.

Mezi nadšence, kteří mají zájem o zrestaurování tramvaje, patří Antonín Hejský. „Super, že o ni má město zájem. Mohu svolat lidi, co by s opravou pomohli. Oslovím svářečskou školu, jestli by nechtěla pomáhat formou praxe. Zatím jsem nic nepodnikal, čekal jsem na stanovisko města," dodal s tím, že by mohla pomoci i žádost o dotaci.

Autor: Janni Vorlíček

14.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Velká rekonstrukce plynu a kanalizace ve čtvrtek 21. září dopoledne uzavřela na dva až tři týdny křižovatku Dlouhá - Pařížská.
5

FOTO: V centru Ústí začalo dopravní peklo. Potrvá minimálně tři týdny

Petr Kušnierz u ústeckého soudu, archivní foto.

Soud vrátil případ Kušnierze a Vráblíka k došetření

Chabařovice poprvé vyhrály! Slaví i Chuderov

Ústí n. L. - Fotbalisté Chabařovic poprvé v 1. B třídě zvítězili! V derby slaví i Chuderovští.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Ústecký kraj - Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Po dálnici D8 u Prackovic teď mohou řidiči půl roku jezdit ve všech pruzích

Ústecký kraj /FOTOGALERIE/ – Na jaře čeká prackovickou estakádu další betonování. Přijde na 50 milionů korun, bude trvat zhruba půl roku.

Na silnici a u kolejí leželo devět mrtvých divokých prasat

Ústí nad Labem - V Děčínské ulici ležela na silnici tři mrtvá divoká prasata, na železničním náspu pak dalších šest.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení