Radim Vlačiha, mluvčí Finančního úřadu pro Ústecký kraj, k této iniciativě uvádí:

„Už nebudete mít starost, jestli vám bude doručena složenka do schránky. Nebudete mít obavu, že zapomenete zaplatit daň z nemovitých věcí. Také se vám nestane, že nestihnete zaplatit daň včas. Už nemusíte chodit platit na pokladnu finančního úřadu nebo čekat ve frontě na poště."

Jak na to

Uživatelé SIPO vyplní oznámení k platbě daně z nemovitých věcí skrze SIPO.

„K němu přiložíte doklad o přidělení spojovacího čísla nebo aktuální rozpis bezhotovostní platby SIPO. Toto doručíte finančnímu úřadu, u kterého jste poplatníkem daně z nemovitých věcí.

Nejste-li držitelem spojovacího čísla SIPO, prostě jenom vyplníte formulář SIPO. Je k vyzvednutí na pobočkách České pošty a nebo na www.ceskaposta.cz pod složkou Platební a finanční služby ČR. Odevzdáte ho osobně na kterékoliv poště. Potom získáte spojovací číslo SIPO, a dále pokračujete jako uživatelé SIPO," upřesnil Vlačiha.

Formuláře

Dodal, že jde o několik jednoduchých kroků. „Formulář oznámení k platbě daně z nemovitých věcí prostřednictvím SIPO najdete na podatelnách FÚ nebo na www.financnisprava.cz pod záložkou daňové tiskopisy," takže jde o jednoduchou proceduru s výrazným zjednodušením vyřizováním.

„Podání Oznámení musí být učiněno nejpozději do 31. ledna zdaňovacího období, od kterého má být daň prostřednictvím SIPO hrazena, tj. pro zdaňovací období roku 2016 tak musí být učiněno do 31. ledna 2016. Pozdější podání přihlášky k placení prostřednictvím SIPO bude mít za následek placení daně z nemovitých věcí touto cestu až v následujícím zdaňovacím období, tj. 2017.

Významnou výhodou nové služby je jistě finanční (při srovnání při platbě prostřednictvím složenky typu „A") a časová úspora všech poplatníků daně z nemovitých věcí," zdůraznil Vlačiha.