Do finále se v kategorii Stereotypy a jazykový sexismus probojovala i reklama firmy Liftago Martina Hausenblase, lídra PRO! Ústí. Nominaci na anticenu si vysloužila sloganem „Nenechte se ojet taxíkem".

„Když jsem reklamu viděl, zasmál jsem se," přiznává Martin Hausenblas. Možná tím pobouří veřejnost, ale ke cti mu budiž fakt, že se odvázal jeho marketingový tým. Ten má na starosti propagaci aplikace Liftago, která přímo propojuje pasažéry s řidiči taxíků.

Kluby a diskotéky

Podle Ondřeje Krátkého z marketingu při tvorbě reklamy spolupracovali s majiteli pražských rockových klubů a diskoték. Ti měli problém s taxikáři bez licence, kteří často využili toho, že od klubů vozí alkoholem zmožené návštěvníky a obrali je.

„Majitelé klubů zkoušeli hodně věcí, jak se bránit. Neúspěšně. Schválně jsme do tohoto prostředí zvolili drsnější formu reklamy. A na mladé lidi zafungovala. Nyní naši aplikaci využívají a podvodní taxikáři jsou bez práce," vysvětluje Ondřej Krátký.

Stovka reklam

Do ankety Sexistické prasátečko lidé nominovali stovku českých reklam, což je nejvíce za celou historii soutěže, kterou pořádá hnutí Nesehnutí. Až do 15. listopadu probíhá na internetu hlasování o nejvíce sexistickou českou reklamu.