Prodej piva Bud Light amerického gigantu Anheuser-Busch klesl u lahvových piv poslední měsíc o třetinu, prodeje čepovaného piva se v USA propadly dokonce o 50 procent. Co stojí za tak katastrofálním propadem?

Na vině je reklama s 26letým transaktivistou jménem Dylan Mulvaney. Biologický muž, jehož proměnu v ženu od roku 2021 sleduje na sociálních sítích přes 11 milionů followerů, sliboval zákazníkům v nejnovější soutěži vyhrát 15 000 dolarů a měl ke značce nalákat mladé lidi, mezi kterými obliba amerického budweiseru klesá.

Jakub Horák 
je spisovatel

V instagramovém postu byl Mulvaney oblečený jako Audrey Hepburnová ve filmu Snídaně u Tiffanyho. „Tento měsíc jsem oslavila 365 dní svého ženství a Bud Light mi poslal možná ten nejlepší dárek vůbec, plechovku s mým obličejem,“ uvedl Mulvaney ve videu, když se napil piva.

Jakub Horák
Pěna dní: Vyžraná pokladna

Na značku měl tento pokus o genderovou propagandu katastrofální dopad. Nejenže nepřilákal nové zákazníky, ale zavinil obrovský propad u těch stávajících. Sítě zaplavila videa, v nichž lidé lijí Bud Light do záchodu či kanálu, přejíždějí plechovky bagrem, případně do nich střílí z brokovnice.

„Někdy si prostě chcete dát jen pivo, aniž by vás někdo poučoval o společenských trendech či o něčí sexuální orientaci,“ prohlásil jeden z uživatelů. A podobný názor na sociálních sítích sdílel i český marketingový expert Martin Jaroš: „Já jim to přeju. Vždyť to bylo falešný jako pětník. A lidi mají evidentně kulturních válek dost a nepotřebujou, aby jim ještěi blbá značka levnýho piva dělala občanskou výchovu, když si chtěj koupit karton,“ reagoval v komentáři, který sdílí stovky lajků.

Zdroj: Youtube

Budweiser nyní zkouší požár hasit. Zveřejnil zbrusu novou reklamu. Zobrazuje koně, jak cválá americkou krajinou, ve které dva lidé vztyčují americkou vlajku, z nichž jeden si pokládá ruku na srdce. „Tenhle příběh je větší než pivo. Je to příběh amerického ducha,“ říká hlas komentáře dramatickým tónem.

Když nefungují transsexuálové, vražte tam národ.

Názory zde zveřejněné přinášejí různé pohledy publicistů a osobností, ale nevyjadřují stanovisko Deníku.