Nejmenší Hyundai, který se od roku 2019 prodává ve své třetí generaci, dostal lehkou modernizaci zvenčí i zevnitř. Díky dlouhému rozvoru a pestrým barvám připomíná malý sporťák, má však co nabídnout i pokud jde o bezpečnost a technologie.

Co nového v designu

Celkem devět dostupných barev karoserie má mezi sebou i dvě nové - šedou Lumen a modrou Meta. Společně s možností černého lakování střechy budou mít zákazníci dostatek možností, jak vyjádřit svou individualitu. Novinkou je grafika předních i zadních světel, přední maska s voštinovou mřížkou i patnáctipalcová litá kola.

Nejlevnějším automobilem Made in Czech Republic je nyní Toyota Aygo X
Nejlevnější auta na českém trhu: Do 400 tisíc jich je k mání 22 typů

Podobu kabiny si zákazník může vybrat ze čtyř barevných kombinací zahrnujících černou a šedou, ale i nový barevný paket s purpurovými detaily, jako jsou pruhy na čalounění, prošívání či výdechy ventilace. Uvnitř se v prostoru předních sedadel poprvé objevuje modré ambientní osvětlení.

Sportovně laděná verze N Line nabídne designové prvky inspirované motorsportem, například upravené nárazníky, ozdobné lišty a červené detaily, uvnitř pak opěradla se třemi červenými liniemi. Dostane také nová šestnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Chytřejší a bezpečnější

Navzdory svým rozměrům přináší nová i10 dospělé technologie, na jaké jsme zvyklí spíš z větších modelů. Již v základní výbavě dostane přístrojovku v podobě 4,2“ displeje, USB C zásuvky pro přední i zadní řadu sedaček a bezdrátové aktualizace mapových podkladů. Infotainment s osmipalcovou barevnou obrazovkou umí bezdrátové připojení telefonu s funkcí Apple Carplay a Android Auto, v možnostech najdeme i indukční nabíječku. Praktickou novinkou jsou elektricky sklopná vnější zrcátka. 

Hyundai i10 1,0
Tipy na ojetá auta: do města se hodí Škoda Citigo či Hyundai i10

Rozrostla se rovněž nabídka bezpečnostních funkcí Hyundai Smart Sense. Například autonomní nouzové brzdění se specifickými režimy pro jízdu ve městě a mimo město dokáže rozeznávat nejen auta či chodce, ale nově také cyklisty. Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích napomáhá udržet auto přesně uprostřed příslušného jízdního pruhu, s obtížnějšími rozjezdy vypomůže asistent pro rozjezd do kopce HAC. Rodičům přijde vhod upozorňování na cestující vzadu, které se zobrazí při vystupování z vozu v případě, že byly před jízdou otevřeny zadní dveře. 

Zavazadlový prostor nabídne objem 252 litrů a sklopením zadních sedaček ho lze zvýšit až na 1050 litrů, přičemž sklápění člověk zvládne jednou rukou. Podlaha kufru navíc umožňuje nastavení do dvou poloh.

Nová i10 se zhruba za měsíc začne vyrábět v tureckém Izmitu a první auta dorazí k zájemcům ve druhé polovině letošního roku.